Majsen, jeg ved ikke, om jeg læser dit spørgsmål rigtigt. Spørger du om er i Danmark skal gives tilladelse til thyroid?

Det skal der ikke. Som jeg har skrevet før, så kan enhver læge skrive recept på thyroid, og så står du selv for importen. Eller du kan få recept på thyroid fra Glostrup Apotek og få det derfra uden problemer. Heller ikke medicinen fra Glostrup kræver nogen særlig tilladelse.

Problemet plejer at være at få recepten, ikke mindst når man er dansker.

Som jeg forstår det, har Lægemiddelstyrelsen aldrig givet nogen tilladelse til brug af thyroid. Men thyroid er lovligt i hele EU og derfor også i DK. Du skal heller ikke have accept fra en dansk apoteker, hvis du skal importere; du skal henvende dig direkte på fx et tysk apotek. Kun hvis du skal have thyroid fra Glostrup Apotek, skal du snakke med en dansk apoteker - nemlig ham eller hende, der står for den produktion.

Jeg er bange for, at du, hvis du vikler dig ind i en masse unødvendige forespørgsler, kan skabe problemer eller i hvert fald besvær for dig selv. Det er helt overflødigt, når du har en recept. Sørg gerne for at have to, så du kan være lidt fleksibel, hvis medicinen er ved at slippe op på et ubekvemt tidspunkt. For et par år siden var der thyroid-mangel, og det blev meget ubehageligt for mange.

Nielsigne