Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
23-10-11, 07:22 #12
Sv: Gjennombrudd i ME-forskning?
Intervju med kvinnen som satte forskerne på sporet av at kreftmedisinen Rituximab kan hjelpe ME-pasienter.
Jeg er litt usikker på om kreftmedisin kan hjelpe mot lav T3 og lavt kortisol, Thomas. Jeg mener jo at det at Rituximab virker, er en indikasjon på at i alle fall ikke alle ME-pasienter har en stoffskiftesykdom. Hvis vi hevder at fordi symtomene er like, så mener jeg vi går i akkurat samme fella som disse psykiaterne som "Gunnar" i innlegget mitt ovenfor var utsatt for. Deres konklusjon var vel "han ligger, nekter å reise seg, er utmattet, orker ikke lyder og lys, ergo er han deprimert".Overraskende virkning
Da hun startet behandlingen for lymfekreften skjedde det noe merkelig med Anne Kathrine.
– Helst overraskende for oss og pasienten så begynte symptomene på ME/ kronisk utmattelsessyndrom og bli borte. En seks–sju uker ut i cellegiftbehandlingen så begynte hun å komme seg av utmattetheten. Lyd- og lysømfintligheten, smertene, alle symtomene begynte å komme seg. Det var det som ga gnisten til at vi begynte å fundere på hva som egentlig hadde skjedd med pasienten, sier professor og avdelingsoverlege på kreftavdelingen ved Haukeland sykehus, Olav Mella, til TV 2.
Professor Mella og overlege Øystein Fluge bestemte seg for å forske på om det var slik at en kreftmedisin faktisk kunne hjelpe mot ME.
Vi får huske Holbergs muntre komedie om Erasmus Montanus og hans logisk feilslutning "En sten kan ikke flyve. Morlille kan ikke flyve. Ergo er morlille en sten!" og være litt ydmyke i våre ivrige forsøk på å kurere og diagnostisere hele verden med lavt stoffskifte.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Løgner og medisinsk forskning
Av Vigdis i forumet MedisinalindustriSvar: 1Siste melding: 22-10-10, 10:26 -
overdosering- forskning på bivirkninger
Av Bittebitt i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 16Siste melding: 22-06-10, 09:05 -
Gjennombrudd i ME-forskning
Av Eirin i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 9Siste melding: 06-03-10, 16:08 -
PCOs - nytt fra forskning
Av Merete i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOsSvar: 3Siste melding: 16-11-07, 16:16 -
Forskning på stoffskifte.
Av liisa i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 1Siste melding: 22-06-05, 23:19

Svar med sitat

Bokmerker