Side 3 av 14 Først 1234567891011121314 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 132
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Standard Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Hej Anisa.
    Jeg tror det skyldes flere ting.
    Generelt har jeg altid fået at vide, at jeg tænker for meget på andre.
    Jeg tror det bunder i, at hvis jeg lader mig synke ned i selvmelidenhed, ville jeg ende i en kæmpe depression. -noget jeg bestemt ikke ønsker oveni alle mine andre kvaler.
    Dengang jeg var 17 og fik de to blodpropper fik jeg en depression. -som ikke blev behandlet. Jeg kæmpede mig selv op. Dengang lovede jeg mig selv, at jeg ville gøre alt hvad der står i min magt, for ikke at ende i en depression igen!
    Jeg er typen der bekymrer mig al for meget om andre. -kan ringe hver dag til min gamle mormor, bare for at tjekke om hun nu lever og har det godt.
    Det er et stort plus at tænke så meget på andre, hører jeg tit. MEN ofte ender det med, at jeg så har flere dage i sengen ovenpå mit tilsyneladende 'overskud', hvor jeg ikke kan løfte en arm eller selv klare at tænke på at få noget at spise. -og hvor jeg bare ligger og tuder og har smerter i hele kroppen. Min søde mand siger tit til mig, at jeg tænker for meget på andre, og burde blive bedre til at tænke på mig selv og hvordan jeg har det.

Oveni denne forklaring ligger nok også det, at jeg 'lever' lidt på rusen ovenpå det sidste lægebesøg.
    Samt at jeg er så taknemmlig for at have fundet dette forum.
    -og det til trods for, at jeg feks i dag ikke havde krafter til at forlade sengen før kl.14.20
    Sist endret av majsen; 13-09-11 kl 23:28

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg vil tro, det er bedre at gå langsommere frem og vente lidt med at lægge på. Hvis du forcerer udviklingen, risikerer du, at det bliver for voldsomt og at din krop bliver stresset, så det tager længere tid at få det godt, end hvis du går langsommere frem.

Hvad siger mon andre her til det?

Hei Nielsigne

Jeg har lest meg fram til doseringen og [I][B]viktigheten av å øke langsomt i Stop the Thyroid Madness , og heldigvis hadde jeg skaffet boken før Thyroid-tablettene kom. Slik slapp jeg å gå en felle av f.eks å holde meg til dosen på 60 mg for på resepten har legen skrevet 1 tabl/dgl.

Slik øket jeg ½ grain hver annen uke, mens økingen etter å ha kommet opp i 2½ grain, er å øke ennu langsommere - etter 4 - 6 uker.

Jeg sendte denne oversikten til legen min, slik at han vet hvordan jeg gjør dette til neste konsultasjon .

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Standard Sv: Jeg har laget meg en foreløpig doseringsoversikt med Thyroid ERFA

Hej Elbeth og andre der måske kan hjælpe mig

Elbeth, vi har vist før skrevet sammen om øgning af Armour/erfa.
    Du skrev om vigtigheden af at øge langsomt, og det har jeg også gjort, jeg har nu været på 2 gran Armour om dagen i 6 uger. jeg har ikke tabt mig 1 gram, nærmere taget 1,5 kg på Jeg har/har haft en smule hjertebanken, men kun hvis jeg feks har taget min nr.2 dosis for sent (senere end 12.15), eller hvis jeg drikker for meget kaffe inden sengetid.
    jeg har kun haft en meget lille effekt af thyroid indtil videre, men gør mig meget umagen for at bemærke enhver lille bedring. -Jeg har desværre haft en rigtig træls periode, hvor jeg ikke har kunnet ret meget
    Jeg tager D-vitamin, selen, magnesium, isoCort, 5-htp, 7-keto og B-vitamin hver dag...

ville det være en ide at droppe selen, for måske helt at slippe for hjertebanken? -det er ikke ret meget og ikke ret tit jeg har hjertebanken, men det er da alligevel træls... tager selen, da jeg har fibromyalgi og har svært ved at omdanne t4 til t3, eller faktisk slet ikke kan.
    Hvad med dosis af Armour? Kan jeg øge denne nu? Som sagt har jeg været på 2 grain/dag i 6 uger nu. Jeg tager 1,5 grain kl.7 og 0,5 grain kl.12...
    Jeg tænker også om jeg måske skulle prøve at tage dosis til natten? Men skal man så tage hele dosis til natten eller hvordan? Jeg er ret sikker på jeg har trætte binyrer, men det er ikke undersøgt.
    Vil være meget taknemmelig, hvis der er nogen der kan hjælpe mig med mine spørgsmål. -Ved godt at alt er individuelt , men der er alligevel mange af jer der ved så meget mere om stofskiftet/thyroid/dosis osv end mig.

En hilsen fra Majsen

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Hvis du opplever deg underdosert, ville jeg økt dosen på thyroid. Følg symtomene. Hvor mye selen tar du? Hvis du tar 100 mg hver dag , er ikke det mye. Tror jeg har lest om kun en her inne som har nevnt at hun har opplevd ubehag ved for mye selen. Det jeg har lest om selen er at man kan ta 100-400 mg hver dag. Jeg har variert med å ta 100-200 mg hver dag.

Mener Finn her inne skrev at du kan ta en test: En dag tar du 1 grain/60 mg thyroid ekstra. Hvis det får deg til å føle deg mye bedre, er du klar for økning. MEN, kun så høy dose en dag, som en test, øk 15-30 mg eller 1/4-1/2 grain, dette ut fra symptomer og dose.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Hej Vigdis
    Tusind tak for din tilbagemelding.
    God ide med den måde at tjekke om det er tid at øge. Det vil jeg prøve i morgen.
    Angående selen, tager jeg 200 mg pr dag.

Go dag til alle

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av majsen Vis post
    Er det bare mig, eller er 1-grain ekstrem svære at dele? Får aldrig to lige store halve

-Hører gerne fra jer.
    Hører også gerne fra flere af jer skønne mennesker angående øgning af Armour-dosis
    Hei Majsen

Jeg deler min Thyroid Erfa med en pilledeler. Nå kjenner ikke jeg til Armour tabletten, men Thyroid er ikke hård og derfor lett å dele, selv uten delestrek.
    Jeg har forøvrig lest at det ikke er så veldig viktig at de to delene er helt like, når det gjelder Thyroid og Armour.

Jeg begynte på Thyroid i august og tar nå 3 grain. Jeg har merket at mange av de symptom som hadde sneket seg på meg gjennom syntetiske levotyroxin, slipper taket.
    Jeg hadde stivhet i nakke som er borte, at anklene sviktet har jeg heller ikke kjent, så da går det vel framover.
    Det eneste jeg ikke har merket, er at vekten går ned og jeg er ikke kvitt carpal tunnellsyndrom

-lig helsen Elbeth

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Post Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Hej Elbeth

Tusind tak for dit svar
    Er rigtig glad for, at få at vide, at det ikke gør så meget at de to dele af pillen ikke behøver at være præcis lige store.
    Tror jeg vil købe mig en pilledeler
    Er glad for at høre, at du har så god virkning af Thyroid Håber du slipper for de sidste symptomer også. Men det kan jo desværre tage lang tid..

Æv var så kluntet at brænde mig i går på en stegepande, så har et slemt brændemærke på mit håndled nu... Typisk at være så kluntet... Godt man kan give sin sygdom skylden

Vigdis :
    Jeg har i dag prøvet med 1 grain mere, og har ingen bivirkninger, men har det heller ikke ret meget bedre end ellers... Tror det er fordi jeg havde sådan en lang dag i går (besøgte min mormor, og hjalp hende en del).
    Så nu vil jeg tage 1,5 grain kl.7 og 3/4 grain kl.12.15!

Nu vil jeg nyde en lækker kop kaffe i min nye sofa

Hilsen fra Majsen

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Så nu vil jeg tage 1,5 grain kl.7 og 3/4 grain kl.12.15!

Nu vil jeg nyde en lækker kop kaffe i min nye sofa

Hilsen fra Majsen
    Hei Majsen

Jeg ville bare fortelle at jeg deler mine Thyroid-doser i tre og tar dem ca kl. 08:00 - 16:00 - 24:00, noe som virker for meg.
    14. november skal jeg til min fastlege for å ta prøver, men også for å få ny resept, som må bli 125 mg-tabletter og som jeg må dele i passende doser.

Men, for tiden har jeg 60 mg-tabletter og har kommet opp i dosen 180 mg/dgl, så da er det enkelt å slippe deling.

Å forsette videre å dosere med 60 mg-tabletter blir dyrere enn å kjøpe 125 mg. I tillegg tar min aller første resept slutt i januar, og har da kun vart ½ år !!
    Er det ikke vanlig å få resept for ett eller to-års forsyning?

God bedring med din brente hånd. Å brenne seg er kjempevondt!! Auu

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Hej Elbeth

Tror også jeg vil spørge min apoteker om han vil/kan få 2 grains tabletter hjem næste gang.
    Jeg har en lokal apoteker til at bestille Armour thyroid hjem til mig, da han i forvejen bestiller hjem til en anden. Det er meget let for mig på den måde
    Jeg tør ikke svare på, hvor lang tid man for en recept til. jeg fik 'kun' til 200 stk 1 grain 1.sep, men det var fordi jeg lige skulle starte op og prøve mig frem. -men vil da klart snakke med min læge, om jeg kan få til feks 1 år ad gangen fremover.

Er der andre der vil dele deres doserings-tidspunkter og tips med mig?

Kan være jeg skal prøve det samme som dig Elbeth?

Go' søndag
    majsen

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Jeg tør ikke svare på, hvor lang tid man for en recept til. jeg fik 'kun' til 200 stk 1 grain 1.sep, men det var fordi jeg lige skulle starte op og prøve mig frem. -men vil da klart snakke med min læge, om jeg kan få til feks 1 år ad gangen fremover.
    Hei Majsen

Jeg tror du kan ha rett også for mitt vedkommende - jeg formoder at våre leger har gitt resept på naturlig thyroid som en prøveordning.
    Dette må jeg ihverfall snakke med min fastlege om når jeg skal dit 14.november, for jeg vil uansett ikke tilbake på syntetisk Levaxin.

Så får jeg se om jeg kan få fler-gangs resept neste gang....

God søndag !!

Side 3 av 14 Først 1234567891011121314 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 48
    Siste melding: 30-10-13, 20:52
  2. Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelser
    Svar: 6
    Siste melding: 20-02-10, 22:46
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  5. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine