Viser søkeresultater 1 til 10 av 39
Threaded View
-
16-08-09, 22:31 #14
Sv: Endokrinolog truer med afvisning
Jeg har spurt pasientombudet om dette med avvisning av pasienter, og fikk følgende svar:
Jeg oppfatter dette som at legen ikke har lov til å avvise en pasient på det grunnlaget at vedkommende leser helseinformasjon på nettet.Jeg viser til din mail sendt 11.08.09. Legespesialister -og øvrig
helsepersonell -skal under utøvelse av sitt yrke legge medisinsk faglige
vurderinger til grunn for behandling, undersøkelse og pleie av pasienter.
Som et klart utgangspunkt er det pasienten som velger lege- ikke legen som
velger pasienten.
Så når du har tid og krefter til det; send klage! Pasientombudet kan hjelpe deg med dette om du vil. Slike leger og spesialister fortjener å få ei skrape!
Det er ennå ikke for sent for deg å be om å få avvisningen skriftlig. Skriv et brev til henne og minn henne på hvorfor du ble avvist av henne og gi beskjed om at dette vil du ha skriftlig.
Av og til må jeg si jeg har noen onde ønsker om at slike overlegne bleier av noen leger og spesialister selv en dag måtte våkne opp med vår sykdom og ikke få hjelp på flere år fordi blodprøvene er normale... Så kunne de selv få erfare hvordan det er å sove 14 timer i døgnet og likevel være stuptrøtt, bli glemsomme, få konsentrasjonsvansker, taleproblemer, bli sett på som late, bli kalt for løgnere av andre leger fordi de har lagt på seg uten å forstå hvorfor fordi de jo har fått dårligere appetitt og spiser mindre enn vanlig...
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
Endokrinolog truer med afvisning
Av Admin i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 40Siste melding: 08-02-12, 11:16 -
Sygdom truer Breinholts karriere
Av Anisa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 24-09-11, 06:58 -
Kan en endokrinolog
Av janike i forumet EndokrinologerSvar: 17Siste melding: 20-09-07, 21:15 -
Endokrinolog på Aker
Av elin* i forumet EndokrinologerSvar: 1Siste melding: 29-09-05, 17:28 -
Har vært hos endokrinolog
Av mona? i forumet EndokrinologerSvar: 18Siste melding: 11-09-05, 12:17

Svar med sitat
Bokmerker