Hei Thomas!

Matseddelen min har krympet siden dette innlegget fra 04.10.10! Blant annet tok jeg en matintoleransetest i fjor som viste at jeg reagerer nesten like sterkt på melk som på nøtter, som jeg har visst i mange år at jeg skulle holde meg unna. Så nå er det nesten et år siden forrige melkeproteininntak. Litt frustert over de fastlegene jeg snakket med om mageproblemer tidligere. Jeg tror aldri det falt dem inn å sjekke melk... Så magen min har falt mer på plass etter at jeg blant annet kuttet ut melk. Selvsagt hender det at jeg savner gode oster, rømme, fløte, smør osv. Men det er en vane! Lærte forresten av Lillepus88 her inne at når du reagerer på melk fra geit og ku, som jeg gjør, er det trygt å spise fåremelksprodukter. Så jeg har smakt på fåremelksost. Det skal jeg nok gjøre igjen!

Jeg lager tynne "lefser" av masse sesamfrø som jeg knuser, knuste linfrø/hørfrø pluss litt loppefrø (som er bra for å binde sammen deigen) og diverse glutenfrie mel-og kornsorter. Det er bra materstatning for brød fra bakeren!

Alkohol er det snart ett år siden sist, også. Skeiet ut med noen få glass i jula i fjor. Må innrømme at det er sjelden jeg savner det. Men av og til... Jo!

Kokos: jeg er ikke så veldig glad i smaken, Thomas, det blir litt for mye kokossmak til at jeg digger det. Så kokos står ikke på menyen her.

Ashwaganda etc har jeg kuttet ut. Vet ikke hvor mye effekt det egentlig har. Så nå er det rene vitaminer, mineraler og hormoner det går i.

For noen år siden leste jeg at gjennomsnittsnormannen spiser 25 kilo sukker per år. Det er mye....