Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Hybrid View
-
17-10-11, 08:34 #1
Sv: Bivirkninger af vaccine mod svineinfluensa
Heisann!
Jeg var inne på Helsedirektorotets side istad - fant litt om Pandermix - og tar opp igjen denne tråden; spesielt da Anisas siste innlegg:
Fra 21.07.2011: http://www.helsedirektoratet.no/fagn...g_unge__817314
"Europeiske legemiddelmyndigheter anbefaler begrenset bruk av Pandemrix til barn og unge
Den europeiske vitenskapelige legemiddelkomiteen (CHMP) har anbefalt å begrense bruken av Pandemrix til barn og unge.
Dette fordi det trolig er en forbindelse mellom vaksinering med Pandemrix og utvikling av narkolepsi hos personer under 20 år.
CHMP bygger konklusjonen på epidemiologiske undersøkelser fra Finland og Sverige, foreløpige data fra en epidemiologisk studie som gjennomføres i åtte EU-land
inkludert Norge (VAESCO) og bivirkningsmeldinger. CHMP understreker at videre undersøkelser er nødvendig.
Les pressemeldingen fra det europeiske legemiddelkontoret (EMA).
Det er ikke sett en økning i forekomst av narkolepsi blant vaksinerte over 20 år. Generelt vurderes nytten av Pandemrix fortsatt som større enn risikoen.
Personer som trenger beskyttelse mot H1N1-influensa skal tilbys sesonginfluensavaksine.
Barn og ungdom skal kun få Pandemrix dersom det ikke er mulig å skaffe sesonginfluensavaksine (som gir beskyttelse mot H1N1) –
og kun til barn og unge med økt risiko for komplikasjoner ved H1N1-influensa."
Så er jeg glad at verken jeg eller datteren min har tatt noen vaksiner de siste årene
Og - ikke glem:
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
17-10-11, 14:09 #2
Sv: Bivirkninger af vaccine mod svineinfluensa
Jeg må innrømme at jeg er født naturlig skeptisk til det jeg føler er unødvendig medisinering.
Da guttene mine var små, nektet jeg og la dem få vaksinen mot kusma, rødehunder og meslinger fordi min yngste halvbror hoødt på å dø etter vaksinering. Han fikk ingen symptomer på at han var syk, før han ble dødsyk av følgesykdommen hjernehinnebetennelse.
Helsesøster og lege mente jeg var en uansvarlig mor, men jeg stod på mitt, og guttene mine fikk tatt sprøyten mye senere, etter at de kunne snakke og fortelle hvordan de hadde det.
Når det gjelder influensavaksinen har jeg nektet å ta den hele tiden, selv om jeg er det som kalles risikopasient siden jeg har bla nedsatt lungefunksjon pga astma, og etter hvert diabetes. Leger sliter enormt med å forstå at noen kan være så enfoldige som meg, men det er mitt liv, og jeg bestemmer selv hva jeg vil utsette kroppen min for.
Lignende tråder
-
Svineinfluensa og Armour?...
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 20-12-09, 11:55 -
Bivirkninger av Levaxin
Av Bille i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 2Siste melding: 07-01-09, 23:47 -
Neo-mercazole: bivirkninger
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 34Siste melding: 09-02-07, 22:10

Svar med sitat

Bokmerker