Viser søkeresultater 281 til 290 av 354
-
17-10-11, 08:19 #281
Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.
Disse to kremene fra "now" kommer i bokser som er med "porsjonstrykk" -
dvs du får en riktig dose av gangen, det er omtrent umulig å få "dufta" disse smådosene med eteriske oljer.
Også greit å vite dette om eteriske oljer:
"Eteriske oljer som er svært giftige er for eksempel: Eukalyptusolje, kamfer, nellikolje,
nåletreolje (terpentin), tetreolje og vintergrønnolje.
Lavendelolje og peppermynteolje er eksempler på mindre giftige eteriske oljer."
og
"Eteriske oljer virker irriterende på slimhinner, øyne og hud.
Ved svelging kan det gi brennende følelse i munnen, kvalme og brekninger.
For de giftigste eteriske oljene er det er fare for nedsatt bevissthet, kramper og pusteproblemer
selv ved svelging av en liten mengde. Symptomene kommer som regel raskt, i løpet av 15-30 min.
For noen eteriske oljer kan symptomene la vente på seg."
http://www.helsedirektoratet.no/gift...giftige_719764Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
17-10-11, 13:37 #282
Hei Rufus!
Så bra å høre at eggløsning er bedre. Har et spm når det gjelder Erfa dosen din: Når du går på så lite som 45 mg Erfa, får du da lave blodverdier (FT4, Ft3) også, eller holder disse seg stabile til tross for dosesekning? Dvs er stoffskiftet mer oppe og går selv, etter at du har dratt på med binyrestøtte i form av hormoner. Er du også i bedre form fysisk (trening osv)? Hva består dietten din i? Synes vi har hatt en del like symptomer underveis, så det er ekstra "interessant" å høre fra deg.
Jeg vil snart oppdatere min egen tråd, men har følt det har vært ritkig med en liten pause fra forumet og sykdomsprat en periode. Skal nok ta en rundt hos DS etter hvert også, må bare samle litt motivasjon. Formen er til å leve med men energinivået kunne vært høyere. Hverdagen går rundt men noe særlig trening blir det ikke mye av. Men det går fremover hele tiden, som det har gjort hele veien. Sykdom og infeksjoner slår meg dog tilbake, særlig nå på høsten hvor det florerer en del virus. Når jeg er helt frisk, føler jeg meg fin. Når jeg har virus og går og hangler (og det kan jeg gjøre en god stund), blir alt tyngre.
Klem
Sist endret av BeritM; 17-10-11 kl 14:37
-
17-10-11, 16:47 #283
Hei, Berit

Kjenner meg igjen i måtte ta time out mht sykdomsprat. Har det sånn med ujevne mellomrom selv.
Det med blodprøveverdiene har jeg også stilt meg spørsmål om. Sist jeg målte lå vel både ft3 og ft4 litt nedenfor midten av referanseområdet. Men siden den gang har jeg gått fra ca 145 mg til 45 mg. Så hvordan blodprøvene mine ser ut nå, kan jeg bare spekulere i. Antakeligvis lavt.... Vurderer å stikke innom fastlege å måle, men nå er det ca en mnd til neste DS-time, så det er mulig jeg dropper det og venter til jeg skal prøver i forbindelse med timen. Leste forresten i trden til tomaswh at Herthoge ikke hadde noe i mot at hans t3 og t4 har ligget lavt hele tida, det var den totale energien som var av betydning (takk Thomas!)
Jeg er i bedre form, ingen tvil om det. Men fortsatt orker jeg ikke å trene. Før var det uaktuelt, nå er jeg inne på tanken av og til, men orker ikke pr. nå. Må ha mer overskudd enn hva jeg har. Mulig jeg kunne hatt glede av yoga el.. Men selv det er et tiltak. Har også problem med "svake"muskler, føles av og til som jeg ikke klarer å løfte armene. (jeg setter det i sammenheng med overdosering av Erfa, men vet jo ikke helt sikkert).
JObber 70% stilling og det går greit. Mulig jeg kunne ha jobbet 80%, men da hadde det nok gått ut over overskudd til andre ting. Har dager der jeg føler meg ganske så bra, mens andre dager er jeg elendig og har bare lyst til å sove. Sover fortsatt dårlig på natta (våkner opp rundt kl 4 og er våken en time eller to). Plages litt med merkbar puls og er varm. Særlig hvis jeg beveger meg, svetter jeg veldig. Har en del ødemer i ansiktet, selv om jeg er inne i en ok periode akkurat nå. Tar jevnlig tarmskyling. Fortsatt sitter det igjen gammelt belegg i tarmen som jeg vil få ut.
Merker jeg har mindre betennelse i kroppen. Får ikke like fort sår hals og beinhinnebetennelsen jeg har slitt med, har dempet seg.
Spiser lavkarbo. Men har også kosthold tilpasset candida. Så det blir ikke gjær, eddik, alkohol eller særlig med frukt. Forsøker også å holde meg unna melkeprodukter, dette er delvis pga stoffskiftet og delvis mtp tarm/candida. Videre holder jeg meg unna gluten da jeg vil unngå å tigge evt nye betennelser. Synes likevel jeg spiser ok. Blir mye fisk, kylling, kjøtt, grønnsaker, reker/scampi, oljer, kokosfett. Spiser noe såkalt supermat som spirulina, hampfrø, gojibær etc. Men så hender det at jeg feks. tar en liten potet dersom det er fårikål til middag - og jeg prøver generelt å ha et pragmatisk holdning til mat og kosthold.
Så i likhet med deg går det gradvis framover med meg. Har kommet til et nivå der jeg føler at det går an å leve med sykdommen. Men er selvfølgelig ikke fornøyd før jeg fungerer 100%.
Klem fra meg til deg - og fortsatt god bedring!
Hold oss oppdatert når du er klar for det
-
18-10-11, 09:20 #284
Takk for utfyllende svar
Utrolig at du har blitt så mye bedre at tiltakene fra DS. Jeg har satt timen hos han litt på vent fordi jeg ikke akkurat nå orker å høre at jeg ikke kan spise ditt og datt (spiser lavkarbo men er melkeaddict, og spiser litt brød). Og så går det så mye $$$ der. Må være motivert, og jeg er ikke der nå, men håper jeg kommer dit. Må ha en liten pause, har brukt så enormt mye tid, krefter og $ allerede (og det har hjulpet). Men det er veldig inspirerende å høre at tiltakene har hjulpet såpass på formen din.
Er enig med deg at det var fint og betryggende å lese at Herthoge hadde sagt at det var den totale energien som telte, og ikke blodverdier. Mine ligger nemlig også litt lavt, og kommer til å ligge ganske så lavt om jeg går ned i dose. Jeg går på 3,5 erfa nå men skal prøve å gå ned til 3 grain iallefall.
Ang trening så tenker jeg at jeg ikke er 100% før jeg kan trene ordentlig et par ganger i uka, uten at jeg blir syk eller uforholdsmessig sliten etterpå.
Vi snakkes!
-
18-10-11, 11:49 #285
Ja ang dette med totalenergien og totalalmenntilstanden er jo viktigst, for jeg har alltid lurt på alle de gode hormonlegene som sier "Fritt T3 MÅ ligge høyt for at du skal føle deg bra!" - Noe jeg har vært enig i i noen år nå... Men... Hva med logikken rundt "Det er ikke blodprøvene som teller" ? Den virker begge veier altså! Jeg har jo vokst opp med dumme Endokrinologer som sier at "det ER bare blodprøvene som teller" og sånn er de på Aker den dag i dag!
Da er det fint å høre Hertoghe si at blodprøvene bare er en backup! Det ER formen som teller. CELLEAKTIVITETEN kan ikke måles i annet enn formen din!
SÅ........... Selv om jeg har lav FT3, er formen OK! Og jeg tror at hvis jeg starter GH (veksthormon), vil formen bli enda bedre! Som sagt, den totale celleaktivitet er det som teller, for den gjør oss til de vi er i dag!
Thomas
-
18-11-11, 19:33 #286
Hei igjen

Ja, jeg kuttet ut thyroid for to uker siden. Nå har det kanskje ikke gått lang nok tid til å si hvordan dette vil gå. Men jeg synes det har vært positivt for meg. Er litt bedre. Framgangen jeg har hatt i år har fortsatt. Stoffskifteprøvene tatt 4 dager etter at jeg sluttet med thyroid er:
tsh: 12,5, ft4: 11,6, ft3: 4,6.
Prøvene sier at jeg er underdosert. Men det kan jo tenkes at de bare er et uttrykk for at kropp/hjerne prøver å finne balansen, eller hur? Det vil vel vise seg om noen flere uker? Mine leverprøver er blitt normalisert
og SHBG har blitt lavere (som jeg håpet). Tror dette kan skyldes at dosen har gått ned. Fortsatt veldig lav DHEA og testosteron, men pga bivirkninger vil jeg ikke ta tilskudd av dette. Dessuten slutter jeg nå også med fludrokortison, da aldosteron nå har kommet over referanseområdet. Formen er ikke 100%, så jeg fortsetter med magebehandling. Sliter med sopp i tarmen fortsatt (candida). Starter med fungoral-tabletter snart. Bør ta knekken på soppen, tror legen. Håper det.
Om jeg ikke lenger har behov for alle disse hormonene jeg har stått på, er det jo litt rart? Ingen tvil om at jeg hadde behov for det før. Levaxin fikk meg i sin tid ut av en tilværelse på sofaen til halv jobb (før jeg gikk på ny kjempesmell, riktignok). Har fokusert mye på mageproblemer. Kan illustrere hvor mye magen kan bety for helsen din.
Oppdaterer etter hvert.
-
18-11-11, 19:55 #287
Så bra at du kjenner deg bedre
. Får håpe at ting stabiliserer seg slik at du virkelig kan nyte at ting går rette veien!
Kjenner på meg selv hvor godt det er med den følelsen av at ting går bedre den senere tid. Deiligt!
-
18-11-11, 21:31 #288
-
18-11-11, 21:36 #289
Tør kippe med flaget her ... det lyder jo fantastisk!
Held og lykke videre frem. Glæder mig til at læse dine opdateringer
Nielsigne
-
19-11-11, 09:23 #290
Jo, takk skal du, Nielsigne
Dette kan bli veldig bra. Som sagt litt tidlig å si ennå, men det jeg gjør nå, føles riktig for kroppen. Føler at kroppen min er mer harmonisk nå enn for noen uker siden. Men er jo vant til at ting ikke er så enkelt i dette gamet, så tar alle forbehold ennå.
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09
Svar med sitat

Bokmerker