Sitat Opprinnelig skrevet av Pluto Vis post
Ja, jeg vet at det finnes egne forum som diskuterer lavkarbo, men tenker vel at vi som sliter med stoffskifte er overvektige av "litt andre" årsaker en de som har surfet livet med pizza og Cola.
Nej, nej, nej kære Pluto Det er en fejl at tro, at f.eks. på Lavkarbo.no findes kun grovædere, der har spist sig til deres (over)vægt og nu gerne vil tabe i vægt med lavkarbo. Det er korrekt, at også der findes overvægtige pga. overspisning, men det er ikke mit indtryk at det er flertallet. Tværtimod mener jeg at have iagttaget, at i mange tilfælde er det den officielt anbefalede kost, som er skurken, idet den får hormonerne til at falde ud af sync med hinanden og så kommer problemerne - både med vægten og ellers med helbredet. Hos rigtig mange mennesker.

Vægttab som emne er ikke særligt eksponeret her på forummet og jo, der er folk som lever af lavkarbo eller LCHF, men med hensyn til deres kostomlægning er de faktisk aktive på Lavkarbo.no. Ikke her. Der også en "hormonafdeling" > Stoffskifte / hormonproblemer, så hvis du virkelig har brug for kommentarer eller gode råd omkring lavkarbo og LCHF, er det nok der er mest at hente.

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
Familien min valgte og følge meg da jeg gikk over til lavkarbo, både fordi de fant maten min veldig fristende, fordi de likte tanken på at vi spiser ren mat og fordi de ville være solidariske med meg .
Denne gode familie (type), ville jeg gerne unde alle her inkl. mig selv. Tak til din familie, BenteR