Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
16-10-11, 16:29 #2
Sv: Erfaringer med Lavkarbo? Erfaring med vektreduksjon på LCHF?
Jeg lever lavkarbo, og har gjort det siden februar/mars dette året.
Jeg valgte og forandre kostholdet mitt i første omgang for og klare å kontrollere blodsukkeret mitt (har diabetes 1), men også fordi dette er en naturlig utvikling for meg som i flere år har kuttet ut på ting med tilsetningstoffer, sukker og fint mel /melprodukter.
Jeg har alltid slitt med for lav vekt, så jeg var helst litt bekymret for om lavkarbo ville føre til et større vekttap. Men den typisk trege magen som lavt stoffskifte ofte fører med seg, ble fin etter omlegging til lavkarbo. Kolestreolet som var for høyt, ble også perfekt etter omlegging av kosten.
Vekten min gikk noe ned (var nede i 46 kilo), før den ble enig med kroppen min om at mellom 48 og 49 skal den være. Mistet noen centimeter rundt livet og rumpen, og trives bra med kroppen min.
Familien min valgte og følge meg da jeg gikk over til lavkarbo, både fordi de fant maten min veldig fristende, fordi de likte tanken på at vi spiser ren mat og fordi de ville være solidariske med meg
.
Jeg ligger mellom 40 og 50 karbohydrater til dagen, mens de andre ligger mellom 80 og 100.
Jeg ser ikke på lavkarbo som noen kur, men rett og slett som en livsstil, og jeg trives kjempegodt med denne livsstilen. Dr.Hexeberg er min inspirasjon, men jeg bruker en del langsomme karbohydrater som jeg ser kroppen min fint takler, så jeg er vel kanskje også litt inspirert av Fedon Lindberg?
Du finner meg også på www.lavkarbo.no under samme nicket som jeg har her.
Lignende tråder
-
50 år på lavkarbo
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 1Siste melding: 19-12-11, 15:47 -
Lavkarbo links
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 4Siste melding: 14-04-11, 08:32 -
Lavkarbo og urinsyregikt
Av helgemann i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 23Siste melding: 14-09-10, 07:47 -
På lavkarbo igjen
Av marge i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 60Siste melding: 09-07-07, 22:20 -
Lavkarbo - Dag1
Av Shanita i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 6Siste melding: 07-02-07, 21:26

Svar med sitat
Bokmerker