Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Tråd: TSH-tyranni

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: TSH-tyranni

Det første først.
    Det er mulig at min viten er foreldet - jeg har lenge antatt at nikotin senker TSH.
    Forklaringer jeg tidligere har festet lit til, forklarer at årsaken til at stoffskiftet er høyere hos friske mennesker som røker, er at følsomheten i hypotalamus nedsettes. Derav "ser" den ikke så mange stoffskiftehormoner i blodet som det virkelig er, og legger seg derfor på et høyere TSH.

En skulle jo anta at samme resonnemang også gjelder oss uten kjertelfunksjon - tilogmed om TSH skulle reflektere høyvekta på Moss - denne forklaringen viser at tilstedeværelse av nikotin bare vil øke TSH.

Forklaringer jeg nylig har lest, mener at nikotin øker omdannelsen av T4 til T3 I HJERNEN........
    Men så vidt jeg vet er det jo ikke DER omdannelsen foregår. Denne trenger ezymer, og de-jodinasen foregår i leveren ?
    Her i denne artikkelen der det ut som omdannelsen foregår overalt : http://www.csa.com/discoveryguides/thyroid/overview.php

Merk at artikkelen forkorter Thyroxin med TH. Thyroxine(r) er "det som" Thyreoidea utskiller, og må forstås som alt sammen, også det vi ikke kjenner til om er der, eller betydningen av.
    Artikkelen fremstiller T4 og T3 som to "hovedformer".
    Det er korrekt at T4 og T3 er kjertelens største produksjon, men mindre volumiøse produkter kan være svært viktige for funksjonen av de to mest volumiøse.
    Som transportmiddel er bilen viktig, men den må ha luft i hjula........

Jeg syns det er langt igjen før selv en så omfattende artikkel som dette evner å gi meg en intrykk av at man er på rett vei.........

Blodprøver.
    Jeg syns jo det er påtide å revurdere tenkningen rundt tolking av stoffskiftemistenkte blodprøver.
    Det må bli helt anderledes.
    Det er påtide å innse at man ikke kan utelukke et dårlig stoffskifte, og en kan iallfall ikke friskmelde noen, fordi prøvene ligger innenfor de statistisk vedtatte grenseverdier.
    Jeg mener symptomer må få en viktigere plass i diagnosearbeidet. Det vi forklarer må prioriteres høyere enn de mange berettelser som vises både her og i andre media.
    Behandlerapparatet må klare å forstå at tilstedeværelse av stoffskiftehormoner ikke alene er nok til at stoffskiftet fungerer normalt.

Les forresten Stig Bruasett, særlig siste kommentar : http://www.doktoronline.no/qa/forum/...?s=qa.b.last50
    Sammenholdt med Akers Dr. A.L.Koren Dhall svarbrev vist tidligere her, kan endring spores.
    Det kan være viktig at vi vender særingene ryggen, og krever mer av behandlerne.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Lignende tråder

1. Undgå blodprøvernes TSH-tyranni.
    Av Anisa i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 10