Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
Bra skrevet - og godt levert (igjen) Anisa

Hvem fant opp slagordet "Fem om dagen" ??! lyder enda hulere etter å ha lest denne artikkelen.

Det blir ikke bedre av å legge til viten om Monsanto og hvordan de får ture fram -
(patenter på frø, genmanipulert mat... og det baller på seg)
det er "Ondskap satt i system"

Uhhhh - THe horror - the horror!!!
Tak Kevlin Men i dag (nok en gang) bliver jeg bare såååå modløs, igen-igen.

Jeg er såååå træt af, hele tiden at møde "apostlerne", der gang på gang forkynder (og retter på andre mennesker), at blot man spiser "rigtigt" og "varieret", vil den gode danske kost dække til fulde kroppens ethvert behov for vitaminer, mineraler, aminosyrer, fedtsyrer, sporstoffer bla... bla... bla...

Det ved jeg bare, ikke passer! Enten passer det ikke fordi folk generelt er slet og ret for fattige til at købe økologisk mad i de mængder, der skal til for at kosten er både rigtig, næringsrig og nok af, eller - er folk bare for fattige til at købe mad nok til at kunne spise varieret nok hver eneste dag.

I dag var jeg forbi et supermarked og flere steder så jeg henlagte varer, der ikke hørte til på de hylder, de var smidt på.... Lidt længere væk så jeg et ældre ægtepar, der stod og regnet på priserne på, hvad de havde i indkøbskurven. Det var øjensynlig for dyrt, fordi nogle varer blev lagt væk, lige som de varer jeg så henlagt undervejs.... Et tydeligt tegn på, at folk har ikke penge nok til andet end den basale mad, og helst så billig at det umuligt kan have groet i et næringsrigt jord uden vækstfremmere osv. Der er ikke meget næring, vitaminer og andre mikronæringsstoffer i den slags mad.... Alligevel møder jeg så "apostlerne", der utrætteligt agiterer mod kosttilskud med argumenterne om, at blot man spiser ordentligt og variereret, har man ikke brug for vitamintilskud....

Da jeg var ung, syg og fattig enlig forælder, gik den bedste mad til barnet og vandgrød til mama. Med proteinpulver og vitaminpiller. Det var billigere om måneden end en kotelet og grøntsager hver dag. Og den gang var vor jord endda ikke nær så udpint og næringsfattig som den er i dag....

Så jo, jeg bliver sgu modløs af at høre den samme fanatiske remse om og om igen, at blot man spiser sundt og varieret, behøver man intet tilskud....