Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Hybrid View
-
21-03-10, 23:18 #1
Sv: Syg skjoldbruskkirtel = syge binyrer!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-03-10, 23:34 #2
Etter blodprøvetakning på Aker, så fikk jeg utslag på intrinisic factor -
og at dette kunne medføre manglende evne (i tarmen) til å ta opp B-12 vitamin.
Jeg hadde ikke aller verst B-12 nivå - men kanskje er den en faktor mtp opptak av andre "greier" også..?
Hvordan best få oversikt over hvor godt eller dårlig opptak man har
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
21-03-10, 23:48 #3
Det sidste ved jeg ikke så meget om, men at intrinisic factor ikke har indflydelse på T3-syntese i tarmkanalen, er jeg ret sikker på. Intrinisic factor dannes i mavesækkens slimhinde, og da T3 skal syntetiseres i tarmen (ikke optages i tarmen), kan jeg ikke forestille mig, at intrinisic factor skulle have indflydelse på netop det (T3-syntese).
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Skjoldbruskkirtel - binyrer: en ubrydelig forbindelse
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 24-06-15, 16:44 -
Fjernet skjoldbruskkirtel 2009. Trætte binyrer. Savner min kirtel...
Av Ceven i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-12-13, 23:29 -
Skjoldbruskkirtel - binyrer: en ubrydelig forbindelse
Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 19Siste melding: 13-05-10, 17:28 -
Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-08-07, 15:35 -
Forbindelse mellom stoffskifte og revmatisme
Av baremei i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 5Siste melding: 13-07-06, 22:34

Men at kosten, mikrofloraen og dermed tarmfunktion havde SÅ stor en betydning for det totale regnskab af thyreoideahormoner i kroppen, vidste jeg altså ikke.
Svar med sitat

Bokmerker