Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
...se f.eks. http://products.mercola.com/faq/cod-liver-fish-oil.htm .(Har funnet mye interessant hos Dr. Mercola men som en digresjon er jeg ikke overvettes imponert av at han snakker mot soya hos mennesker meg skjoldkjertelproblemer og samtidig har soya som tilsettning i sitt eget brand av E-vitaminer)
Jeg er blevet betydeligt mere "lunken" over for Mercola siden jeg har opdaget, at han brander også D-vitamin og melatonin i nano-sprayform. Nanoteknologi i levnedsmidler, plejemidler og lægemidler (og nu også i kosttilskud) er min uforsonlig aversion.
Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
Dine punkter er hver og en store tunge felt som hver for seg får oppmeksomhet når det kommer en ny forskningsrapport som sier at noe er bra eller dårlig, og gjerne blir slått opp i de store avisene eller nyhetskanalene. Å sammenstille alle disse elementene inn i dagliglivet er en massiv oppgave bare tilgjengelig for de pasienter som har ressurser og klarer å tilegne seg denne kunnskap og omsette den i praksis. Alternativt være så heldig å ha økonomiske muligheter til å kjøpe ekspertise( i den grad den finnes). Det er forresten ikke kun snakk om å kunne kjøpe ekspertisen til å fortelle hva man skal spise, ta av tilskudd, hvordan mosjonere osv. Pasienten må også ha økonomi til å kjøpe mat, tilskudd og hygieneprodukter av god og rett kvalitet og bytte sine kokekar. Det er ett kostbart prosjekt.

På et punkt skal jeg gi legemiddelindustrien rett når de hevder i sine reklame for medikamenter: ”For enkelte er ikke kostholds- og livsstilsendringer nok”. Majoriteten av pasienter med kroniske eller alvorlige sykdommer vil aldri ved egen hjelp makte å gjøre annet enn å ripe i overflaten.

Når vi hverken i Norge eller Danmark, eller verden for øvrig, har et helsesystem eller politisk vilje/kunnskap som virkelig kan hjelpe pasientene med alle disse aspektene du har listet opp. Kostholds- og livstilsendringer ville for mange vært nok om de kom på blårespet med personlig oppfølging. Om vi hadde hatt leger og politikere som ikke hadde vært så sterkt influert av legemiddelselskapene som slett ikke ønsker folk friske, da tjener de jo ingen penger, ville mange kropper hatt bedre dager.
rexxy69 Jeg har efterhånden udviklet en så dybt rodfæstet mistillid til "videnskaben" at bare jeg hører ordet "forskere", "iflg. nyeste forskningsresultater tyder det på".... er jeg ved at brække mig, velvidende om, at max. 6% af den samlede forskning i verden er uvildig og usponsoreret af "parter-i-sagen". Det ville være langt off topic at besvare her. Jeg har derfor postet mit svar i tråden Fremtidens elite her. Velkommen til at "klikke" forbi.