Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
Jeg har sjekket mine "Gr8-Dophilus" fra *****, og de inneholder 1,2 billioner acidophulus mot 400 millioner thermopilus, så den er vel godkjent ;)
Hmmmm... det kommer an på, om denne *****yoghurt er homogeniseret, kære Rosin

Homogeniserede mælkeprodukter indeholder netop disse delvis fordøjede og ubrugelige "partikler", der trigger immunsystemet til "selvforsvar", som så kan løbe løbsk en skønne dag. I min verden kunne man lige så godt sprøjte homogeniseret mælk direkte i blodårene, idet effekten ville blive næsten det samme (hvad angår processing af mælkefedt i kroppen, OGSÅ i fedtfattige produkter).

Mælken slynges (centrifugeres) så kraftigt, at mælkefedt bliver til så små mælkefedtklumper, at de kan trænge igennem tarmvæggen og direkte ind i blodstrømmen, uden at være "rigtig" fordøjet først. Sådan mishandlet mælk kan ikke blive til yoghurt (og andet) på den almindelige måde, hvor baktusserne får betingelserne og tid (mindst 24 timer) til at gøre mælken om til yoghurt. Nej. Denne mishandlede mælk bliver stoppet med syrne-bakterier i en så stor mængde, at det kan ikke undgå at blive til sur mælk på blot et par timer eller tre. Det er ikke ægte yoghurt, kroppen kan bruge til at blive sund af og det er derfor, at glemte på bordet mælkeprodukter går i forrådnelse, i stedet for bare at blive mere sure, men fortsat spiselige (som de jo gjorde i gamle dage). Sorry for at være lyseslukker, Rosin.