Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
15-07-10, 17:13 #3
Sv: Når lægen presser... (om "for lavt" TSH).
Morn!

Jeg fikk brev i posten om å redusere fra 2.5 G thyroid til 1.5 G, fordi tsh var 0.03.. Ft4 var da 12.0 og ft3 4.9... Jeg fortalte legen om mine hyposymptomer av ett eller annet slag (spm. om binyrer), bestående av brainfog, og nattesvette ved et tidspunkt, og økt slitenhet. Nattesvatten ble med en gang tolket av legen som hypersymptomer ( selv om jeg sa kaldsvette) og brainfoggen kunne være alt mulig annet enn hyposymptomer fikk jeg vite, og hun tenkte på candida. Spurte også om jeg hadde sopp i huset..
(det er fint med leger som tenker på "alt" altså, men det viser seg jo at denne legen ikke så skogen for bare trær pga. en nesten religiøs
tiltro til tsh verdien..
jaja, jeg liker å sette ting på s****en
)
I stedet for å høre på denne legen, som mente at det var meget viktig at jeg trappet ned til 90 mg thyroid pga suprimert tsh ( var også viktig at jeg gjorde det sakte), har jeg trappet opp til 3 G (altså dobbelt så mye som jeg har blitt anbefalt). Føler virkelig at det var riktig å gjøre, formen har steget betraktelig.
Hadde jeg hørt på legen, hadde formen min holdt til ca kl 11 om dagen..( da er jeg nødt til å ta neste dose thyroid) og etterhvert hadde jeg ganske fort og sikkert blitt veldig dårlig..
Jeg fatter virkelig ikke at det går an å anbefale meg å trappe ned ift. tsh verdien, når både tallene ellesr og symptomene mine sier HYPO!
Jeg syns det er meget skremmende, og det sier noe om hvor viktig det er å utdanne seg i egen sykdom.. Samtidig er det stressende og utrygt åvite at man må være veldig frisk for å ha hypothyreose... frisk nok til å ta riktige valg ift. sykdommen, til å utdanne seg selv, og til å navigere mellom disse fjøsnissene ( takk Vigdis
) av noen leger som tilber tsh verdier.
Jeanette
Lignende tråder
-
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
Når lægen presser... (om "for lavt" TSH).
Av Anisa i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 17Siste melding: 17-07-10, 16:30 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?Svar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker