Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
... i tillegg er de jo syke selv av og til, disse tapre kvinnene! Tenk om de kunne forstå denne sammenhengen, de som klager over alle de sykmeldte!
"Woman Is The Nigger Of The World"..... skrev og sang John Lennon for mange år siden.... denne ultimative "nigger" er os, kællingerne, madammerne, mødre og kvinder.... Vi bliver spyttet på, pigefostre fordrives i store dele af verden, vi bliver ringeagtet og undertrykt, vi bliver underbetalt og solgt som slaver.... Når vi klarer os - er vi mandhaftige, når vi ikke klarer os - er vi dumme. Vi formår ikke bevæge samfundet til en erkendelse af, at samfundets styrke måles i evnen til at tage vare på dem, der er blevet udpint og svækket i samfundets tjeneste, uanset køn. Ikke i dyrkelsen af stærke magtmennesker, som i forvejen bidrager mindst og rager mest til sig. Egoist-samfund er et dødt samfund, der kun kan overleve på skuldrene af syndebukke. Først var der jøder, så kommunister, så indvandrere, så rygere, så overvægtige. Utroligt nok er alkoholikere gået fri... mens kvinderne er jo til alle tider de bedste, universelle politiske syndebukke... senest de sygemeldte. Hvad bliver det næste?

Det er mit indtryk at paradoksalt nok er vores samfund i dag langt mere patriarkalsk end det var da jeg var ung i 60-erne. Den gang ville piger være kosmonauter. I hvert fald hvor jeg færdedes. I dag vil små piger være Barbie med stor barm når de bliver store, og toppen af drømmerne under juletræet er "My Little Pony" og en mobiltelefon man kan prale med. Men det er en anden historie... eller er det?