Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
14-09-10, 13:02 #3
Sv: TSH-testen fejler ved sekundær og tertiær hypothyreose
Forskel i udseendet mellem en person der lider af primær hypothyreose og en person der lider af sekundær og tertiær hypothyreose.
Manden til venstre er syg af "almindelig" hypothyreose dvs. årsagen findes i selve skjoldbruskkirtlen. Umiddelbart fremstår hans ansigt oppusted og med ophovnede øjenlåg. Huden er fortykket og tør.
Kvinden til højre er syg af "sekundær" hypothyreose dvs. årsagen findes i hypofysen. Huden er oftest af en normal tykkelse, med fine rynker. Ansigtet er normalt mindre ophovnet end ved primær hypothyreose, mens der er ingen forskel på øjenlåg. (Thyroidmanager.org)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Noen som har reagert på ACTH-testen?
Av Qa i forumet Cortisol / ACTHSvar: 8Siste melding: 16-05-13, 18:38 -
Sekundær hypothyreose?
Av Bomull i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 27Siste melding: 25-11-10, 06:16 -
TSH-testen fejler ved sekundær og tertiær hypothyreose
Av Anisa i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 3Siste melding: 24-11-10, 11:07 -
TSH-testen fejler ved sekundær og tertiær hypothyreose
Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 3Siste melding: 24-11-10, 11:07 -
Hvis alt andet fejler - thyroxin-indsprøjtninger (?)
Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 09-11-10, 12:21

Svar med sitat

Bokmerker