Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: At amme eller ikke amme?
Threaded View
-
30-11-10, 11:16 #2
Sv: At amme eller ikke amme?
Moderskab og amning
Sundhedseksperter og miljøforskere, som udtaler sig om amning, er indbyrdes uenige om, hvorvidt modermælken er sundhedsfremmende eller sundhedsskadelig. Men hvad mener de nybagte mødre selv? Najda Frederiksen og Karina Linnrose har i specialet "De siger, det skulle være så sundt..." Et kvalitativt studie af førstegangsmødres oplevelse med spædbarnsernæring (2010) interviewet 9 nybagte mødre om deres syn på amning.
Og hovedkonklusionen er, at mødrene dels tror mere på sundhedspersonalet end på miljøforskerne og derfor tilslutter sig Sundhedsstyrelsens anbefalinger, dels opfatter det at amme som en vigtig del af det at være en god og omsorgsfuld mor. Kilder: Kvinfo og Bibliotek.dk
"Og hovedkonklusionen er, at mødrene dels tror mere på sundhedspersonalet end på miljøforskerne og derfor tilslutter sig Sundhedsstyrelsens anbefalinger, dels opfatter det at amme som en vigtig del af det at være en god og omsorgsfuld mor." Omsorgsfuld over for hvem? Barnet eller sig selv?
Forurening af modermælken har været tilstede i mindst 50-70 (?) år. Mange børn er blevet ammet med forurenet modermælk i fortiden, men ingen bebrejder det fortidens mødre. Heller ikke jeg. Men... i modsætning til før - kender nutidens vordende mødre til risikoen, men de ammer alligevel, fordi følelsen af at være en "god mor" er vigtigst? Hvad kan det ellers være....
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
At amme eller ikke amme?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 3Siste melding: 30-11-10, 13:26 -
Trygt å spise Thyroid og amme?
Av Herdis i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 24-08-10, 18:24 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
Ikke alle blir bra på Levaxin. Er dette et bra svar eller ikke?
Av Sonja Midtlien i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 05-04-05, 08:40

Svar med sitat

Bokmerker