Viser søkeresultater 1 til 10 av 51

Hybrid View

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Standard Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Takk, jeg ble behandlet som en hypokonder. Han sa at han aldri hadde hatt en kvikksølvforgiftet pasient (nåja, han er ikke gamle karen heller da!), fluor er ikke farlig sa han. "Jo "sa jeg, "jeg vil ikke ha det", det er spesielt ikke bra for thyroidpasienter for det nuller ut jodet" Også tok jeg opp dette med BPA hormonhermeren som heller ikke er bra for oss. bla bla.

OG det artie er at da min mann bestilte timen for meg, var de enige i at jeg skulle komme og trekke tannen, tnnlegen så på bildet av tannen og sa ikke et ord om de ikke trekker en frisk tann, og da jeg kom nektet han å gjøre det og stod klar til å bytte fyllingen. Amalgamen var så bitte liten sa han og da jeg sa at den virket stor på meg, sa assistenten at alt kjennes stort ut i munnen.

Så begynte han å spørre meg om jeg er stresset, hvor mange barn jeg har født i det siste og begynte å dra og vri på kjeven min, lytte etter klikking og kommentere irritert at han ikke hørte klikkelyd når han ville det. Så jeg vrei litt på ansiktet og klikket for han så han skulle få litt underholdning. Ikke vet vel han at kjeveklikking, stress myalgi og alskens deilig er symptomer på kvikksølvforgiftning og ikke forbeholdt de psykisk ustabile med traumatisk bakgrunn etc, også spurte han om jeg brukte biteskinnen som jeg hadde fått tidligere. bla bla, har du vært hos fysioterapeut, om jeg ofte har vondt i nakke og skuldre.

Hadde det ikke vært for at han er tannlege, hadde han vel tilbudt meg prozac som neste steg i sin "velmenende" mind-game. Det endte med at ingenting ble gjort og jeg måtte betale 520 kr for timen. Min mann tok en telefon til dem etterpå og spurte hva i all verden jeg hadde betalt for. Tannlegene begynte å snakke seg immellom og sa at det stod i boka at jeg skulle komme for å bytte en fylling (enda min mann sa klart fra at jeg ville trekke).

Det som er min konklusjon er at de kan ha tenkt som så: denne utlandske mannen med aksent skjønner ikke at man ikke trekker friske tenner men bytter fyllingene her i den siviliserte del av verden, så vi setter opp en time og bytter greiene, så tjener vi penger og den undertrykte kona som ikke en gang ringer selv og bestiller time får beholde tanna si, hehe. Det de egentlig skulle ha gjort var jo å si at de trekker ikke friske tenner på denne klinikken så din kone bør heller vurdere å bytte fyllingen. Hvorpå min mann ville ha svart: nei det kan hun ikke for hun ammer.

Og etter alt dette tjafs i telefonen tror du det vanket noen unnskyldning eller lovnad om penger tilbake. nei du!!! Så der måtte vi legge til side en husholdningsregning til grådige tannleger som ikke hjalp meg et dugg, men fikk meg til å føle meg som et utskudd med 2 assistenter og 2 tannleger som argumenterte imot meg i flokk fordi jeg ikke gikk etter deres forgiftningsprotokoll! Selvfølgelig er det greit å ha bak-jekselen sin i behold, men heller ofrer jeg den enn å få kvikksølv-forgiftet baby og full utsprungen lupus for min egen del. Da jeg nevnte at lupus har samme symptomer som kvikksølvforgiftning sa han at han ikke ville gjøre noe som helst, før jeg fikk en klar diagnose fra legen. Så da!!!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
    ...tannleger som ikke hjalp meg et dugg, men fikk meg til å føle meg som et utskudd med 2 assistenter og 2 tannleger som argumenterte imot meg i flokk fordi jeg ikke gikk etter deres forgiftningsprotokoll!
    Jeg synes at du burde skrive hvad denne klinik og tandlægerne hedder - så ikke flere "hypokondere" kommer til at betale for at blive nedgjort. Uanset hvad er du bedre tjent uden dem, end med dem... selv om der er langt til andre tandlæger. Kender du hjemmesiden Forbundet Tenner og Helse?

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg har postet alt om denne "sikkerheds-kit" i tråden Udskiftning af amalgamfyldninger (i forummet Skjoldbruskkjertel og amalgam).
    Få læst denne tråd, hvor du finder lidt trøst for fremtiden. Det er muligt at minimere denne indre forurening senere og måske endnu vigtigere - kan disse remedier bruges selv om man ikke har mulighed for at få amalgam ud af sin mund. Mange har simpelthen ikke råd til det.

En "opsamlingsartikel" om "Alternative Dental Fillings" på engelsk kan læses her. Og her kan man (tandlæger eller patienter) bestille en DENTAL MATERIALS COMPATIBILITY TEST, så man altid være tryg ved, at de materialer man får i munden, man også kan tåle...

God nat Annis
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
    Og etter alt dette tjafs i telefonen tror du det vanket noen unnskyldning eller lovnad om penger tilbake. nei du!!! Så der måtte vi legge til side en husholdningsregning til grådige tannleger som ikke hjalp meg et dugg, men fikk meg til å føle meg som et utskudd med 2 assistenter og 2 tannleger som argumenterte imot meg i flokk fordi jeg ikke gikk etter deres forgiftningsprotokoll!
    Hvis det var meg som ble behandlet på den måten, ville jeg ha klaget og gitt klar beskjed om at jeg ikke fikk den tjenesten som var bestilt, og at jeg derfor ikke vil betale for timen. Og hvis ikke det ville få dem til å frafalle kravet, ville jeg ha klaget dem inn videre, om det da er under fylkeslegen eller om det finnes en fylkestannlege eller annen instans å klage dem inn for. Slikt bør man ikke akseptere.

Det her minner meg i grunnen om leger som ikke vil høre noe om at pasienten forlanger naturlig thyroid, når Levaxin ikke fungerer...
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

[QUOTE=sonja;103599]Hvis det var meg som ble behandlet på den måten, ville jeg ha klaget og gitt klar beskjed om at jeg ikke fikk den tjenesten som var bestilt, og at jeg derfor ikke vil betale for timen. Og hvis ikke det ville få dem til å frafalle kravet, ville jeg ha klaget dem inn videre, om det da er under fylkeslegen eller om det finnes en fylkestannlege eller annen instans å klage dem inn for. Slikt bør man ikke akseptere.

Jeg betalte rett etter timen. Kan kanskje klage dem inn likevel? Det er to tyske unge menn som har startet klinikk i kristiansand for bare noen få år siden. Vet ikke om de har dårlig råd ettersom dde ikke kunne være så proffesjonelle at de lot meg slippe å betale. De er sikkert flinke til å bore og fikse men de er jo ikke til å stole på.

Lignende tråder

1. Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 50
    Siste melding: 22-01-15, 16:08
  2. Andet symptom: lårmuskel.
    Av AneMarie i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-04-11, 11:37
  3. Hvis alt andet fejler - thyroxin-indsprøjtninger (?)
    Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 09-11-10, 12:21
  4. Klimaet i et helt andet lys?
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 1
    Siste melding: 21-12-09, 11:53
  5. Fluor
    Av Ada i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 29
    Siste melding: 21-03-09, 01:15

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg