Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Hybrid View
-
12-03-11, 16:49 #1
Sv: Vigtigt at vide om bl.a. CT-scanning
Kolesterol SKAL måles fastende, så få tatt en ny måling. Den du har tat der er ingenting verdt. Få også opp stoffskiftet ditt. Da vil et evt forhøyet kolesterol gå seg til av seg selv. Jeg oppdaget forøvrig at selentilskuddet mitt fikk opp kolesterolet. Kutt ut selen noen dager før måling av kolesterolet, så ser kanskje prøven bedre ut;-)
-
13-03-11, 08:01 #2
TAK Blondie - jeg må indrømme at jeg er overrasket over at lægen ikke er opmærksom på det
Samtidig mente lægen ikke, at det at jeg havde taget en dosis Erfa en times tid inden blodprøvetagningen ville kunne aflæses på blodprøven 
Hvor er jeg glad for at jeg har bevaret min sunde skepsis - men må indrømme at det kræver meget energi - derfor er jeg mere end lykkelig for at få råd og vejledning af alle jer herinde - tænker at det er lidt ligesom en "second opinion"
Kærlig hilsen
Cirkeline
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske
-
13-03-11, 21:00 #3
Jeg har også været hos en læge, der mente, at det var ligegyldigt, om man havde spist eller ej op til kolesterolmålingen. Det er jo vildt. Iflg. min mors læge må man ikke så meget som få en kop vand efter midnat eller om morgenen før prøven.
Mht det med Erfa'en må det vel skyldes, at lægen ikke kender medicinen godt nok?
Nielsigne
-
15-03-11, 21:29 #4
Uff! Jeg har den siste tiden gått rundt med ren angst for alle de ct-scanninger jeg har tatt. I løpet av et år ble det tatt 5 ct-scanninger av meg. 4 av hodet, 1 av urinveiene. Er livredd for om dette har skadet meg. Tenker på det hele tiden. Jeg var ikke klar over at ct-scanninger var så mye verre enn røntgen da jeg tok disse, og jeg var for syk til å tenke over det også. Men nå er jeg altså redd! Heldigvis har det blitt med de 5. Har ikke planer om å ta flere.
-
16-03-11, 11:30 #5
Tja Nielsigne jeg ville ønske at det var fordi lægen ikke kendte medicinen godt nok, men jeg har spurgt de sidste 3 gange hvor jeg i forbindele med konsultation er blevet sendt vidre til blodprøvetagning. Det samme svar om at det ikke har betydning for resultatet
Næste gang møder jeg op fastende for at være på den sikre side 
Hanna1981 - jeg føler med dig og forstår din uro og jeg har været meget i tvivl om hvordan jeg skulle svare dig. Men der er ikke noget du kan gøre ved de scanninger du har fået taget. Nu har du fået mere information og viden og kan så vælge til eller fra i fremtiden. Jeg ved at det er lettere sagt end gjort for der er så mange ting at tage hensyn til, men jo mere vi ved jo større grundlag er der for at træffe en beslutning der føles rigtigt. Du kan ikke ændre på fortiden men du kan tage vare på fremtiden.
STORT kram fra mig
Kærlig hilsen
Cirkeline
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske
Lignende tråder
-
Vigtigt at vide om bl.a. CT-scanning
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 16-03-11, 11:30 -
Hvad enhver stofskiftepatient bør vide om Levaxin og Eltroxin!
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 8Siste melding: 04-01-10, 08:31 -
Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 8Siste melding: 04-01-10, 08:31 -
Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 8Siste melding: 04-01-10, 08:31

Svar med sitat

Bokmerker