Kære Kamilla Dit spørgsmål er lidt off topic her, så jeg har svaret i din egen tråd.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
The ingredients, according to Pongsak Songpaisan of Sriprasit are:
  • Thyroid extract USP
  • Lactose (a milk sugar and is a filler)
  • PVP K90 (Polyvinylpyrolidone; water soluble coating/binder; no known hazard)
  • Avicel (microcrystalline cellulose; holds product together)
  • Aerosil (silicic acid powder; help disperse the ingredients)
  • Sodium starch glycolate (helps dissolute/disintegrate the pill)
  • Magnesium stearate (filling agent)
  • Eudragit (a common sustain released coating)
  • Methocel (a water soluble cellulose ether-helps bind pill)
  • Talcum (a filler)
  • Ponceau 4r lake (red additive-aluminum)
  • Tartrazine lake (yellow additive-aluminum)
  • Brilliant blue FCF lake (blue additive-aluminum)
  • Sunset yellow FCF (yellow additive)
  • Titanium dioxide (white)
  • PEG 6000 (water soluble polymer; binder)
  • Dimethicone solution (Thanks to Ruth-Ann for obtaining the ingredients list above; descriptions added)

On 8-09, received an email from a US Doctor who received the following list after emailing Sriprasit:
  • Fillers used: Corn starch, actose, Avicel (microcrystalline cellulose; MCC)
  • Binders used: PVP K-90 (Polyvinylpyrrolidone)
  • Preservatives used: Methyl paraben, Propyl paraben
  • Content in one tablet (60 mg thyroid extract): approximately 38 mcg Levothyroxine (T4) and 9 mcg Liothyronine (T3)
  • Source of extract: Porcine

Kilde: "Thyroid-S tråden" på Facebook
Til sammenligning med Erfa THyroid: "Each off-white to light amber-colored tablet, embossed ECI, contains: desiccated thyroid derived from porcine thyroid glands 30 mg, 60 mg or 125 mg. Nonmedicinal ingredients: cornstarch, magnesium stearate, sugar and talc. Energy: 1.2 kJ (0.28 kcal)/30 mg tablet; 1.1 kJ (0.26 kcal)/60 mg tablet; 2.2 kJ (0.52 kcal)/125 mg tablet. Gluten-, paraben-, sulfite- and tartrazine-free. Bottle of 100 or 500 tablets."

Det betyder at Thyroid-S indeholder flere "tilsætningsstoffer" end Erfa Thyroid. However... efter få dage på Erfa blev jeg slap og "vissen". Efter yderligere få dage var jeg ikke længere i tvivl - Erfa var ikke noget for mig og jeg gik direkte over til Thyroid-S jeg kort forinden har fået af en "Thailand-farer". Få dage efter var jeg mit gammelt selv igen, som jeg før trivedes på Westhroid.

Det betyder så også at forskellige Thyroid-produkter arbejder ikke ens i alle typer af menneskekroppe, og selv om alternativet (for mig) indeholder flere tilsætningsstoffer, tager jeg ikke den diskussion med mig selv fordi behovet for velfungerende tilskud af thyroid-hormon kommer først. Selv om jeg ellers kan være en bitch når det kommer til at vurdere forskellige tilsætningsstoffer i, så at sige alt - lukker jeg øjnene når det gælder mine tabletter. Alternativet er simpelt hen for ringe - at leve i havarisporet, så hellere i overhalingsbanen med Thyroid-S og alle tilsætningsstofferne.