Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
11-06-11, 12:26 #1
Sv: Intracellulær hypothyreose og stress
Sjovt nok (not) har jeg i dag lyttet til et foredrag om den betydning ratioen TT3/rT3 har for vores helbred. Der er kommet en tråd ud af det og den kan læses her.
I samme foredrag hørte jeg, at lavt ferritin er typisk ved en reduceret intracellulære transport af hormoner ind i cellerne. Der er virkelig langt imellem brugere her, hvis ferritin er ikke for lavt og ligger øverst i referenceområdet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
11-06-11, 12:34 #2
Endnu engang tak Anisa for rigtig brugbar viden!
Jeg har længe tænkt, at mit problem må være, at jeg ikke få nok hormon ud på celleniveau, da mine blodprøver har været fine hele tiden - eller set ud som om jeg var hyper, selvom jeg hele tiden har haft tonsvis af hypo-symptomer. Derudover har jeg MEGET lavt ferritin - og har haft det længe.
Jeg har tigget min danske endokrinolog om at få målt RT3, men beskeden var, at det kun kunne måles i 'forskningsøjemed' - og at man desuden ikke kendte til anden behandling end at give T3 sammen med T4.
Man kan kun ønske, at de danske læger en dag begynder at anerkende sammenhængen mellem de øvrige hormoner, mineraler og vitaminer - og så stofskiftet...
-
11-06-11, 12:36 #3
Bruker
- Medlem siden
- May 2011
- Meldinger
- 44
Tusen takk for god bedring-ønske, Anisa!
Nå prøver jeg å samle mot til å legge dette fram for legen min. Jeg har jo forstått at jeg kan komme til å slite med å få legen med på dette, så det er ikke noe jeg gleder meg til.
Men, jeg synes dette var såpass aktuelt og interessant for meg, så jeg skal nok stå på!
Lignende tråder
-
Angst/stress. Får nå og da hjertebank.
Av Bille i forumet AngstSvar: 13Siste melding: 11-12-11, 21:06 -
Liothyronin (T3) hjelpe på stress?
Av Qa i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 15-06-11, 13:41 -
Intracellulær hypothyreose og stress
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 11-06-11, 12:36 -
stressdosering ved psykisk stress?
Av akas i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 31-01-11, 13:16 -
Reaksjoner på stress.
Av Anne Ma i forumet StressSvar: 15Siste melding: 03-08-06, 15:56

Svar med sitat
Bokmerker