Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Hybrid View
-
13-02-10, 09:27 #1
Sv: Thyreoidea-sygdom og psykisk helbred
Imponerende Anisa!
. Takk for dokumentasjonen.
Mann 34. Lavt stoffskifte i grenseland. Holder på med en mastergrad godt på overtid...
-
07-03-10, 15:15 #2
Selv tak, men største tak skal rettes til http://www.stopthethyroidmadness.com/ hvor jeg fandt de fleste referencer. Jeg har så ledt videre og fundet "abstracts" frem på nettet, og postede dem her i tråden, for at vække mere interesse for emnet, når man kunne læse lidt mere end overskrifterne på forskningsprojekterne. Jeg bliver, selvsagt, ved med at lede efter flere kilder til viden om hypothyreose-betingede årsager til svækkelse af psykisk helse, da jeg mener efterhånden at alt for mange stofskiftesyge behandles forkert for psykiske tilstande som om de var primære psykiske sygdomme selv om de kun er symptommer på hypothyreose og slet IKKE psykiske sygdomme!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-11-10, 11:42 #3
REVERSIBLE PSYCHOSIS AND DEMENTIA IN MYXEDEMA
B. De Fine Olivarius M. D, E. Röder M. D
Acta Psychiatrica Scandinavica
Volume 46, Issue 1, pages 1–13, March 1970
No Abstract, kun første side af artiklen kan læses her. Ellers må man logge på og betale...• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-01-11, 12:11 #4
Jeg prøvde å google det, men jeg ble ikke noe klokere. Hva er 1-thyroxine?
low-dose, 1-thyroxine supplementation often is overlooked as a therapeutic agent for symptom treatment. The purpose of this exploratory, hermeneutic study was to describe euthyroid individuals' experiences of fatigue and depression before and after low-dose 1-thyroxine supplementation. For women participants, the collective influence of fatigue and depression prior to treatment interfered significantly with their day-to-day lives, despite their euthyroid status.
-
25-01-11, 12:43 #5
Det er vist det samme som L-thyroxine eller l-thyroxine (dvs. syntetisk thyroxin). Jeg tror at 1-tallet er fremkommet under scanninger af tekster til internettet, hvor visse konverterings-programmer blander "1" og "l" (lille L) sammen. Godt nok findes der I-thyroxine og II-thyroxine, men jeg huske svagt et eller andet om, at det skulle være noget med en form undervejs i konverteringen (?) af thyroxin, afhængig af i hvilke væv det sker i kroppen - altså ikke det "hormon-stof" der bruges i behandling og forskning.
• Tak for at du læste mit indlæg.
-
01-02-11, 19:18 #6
Jeg legger til depresjon og deprimert som stikkord her slik at denne tråden også kommer opp under slike søk.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
01-02-11, 23:23 #7

God idé
Fin tråd
Lignende tråder
-
Stress årsag til kronisk lavt cortisol, der forveksles ofte med psykisk sygdom
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 0Siste melding: 12-07-11, 08:52 -
Thyreoidea-sygdom og psykisk helbred
Av Anisa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 11Siste melding: 04-07-11, 10:45 -
Psykisk sygdom eller hypothyreose?
Av 78lykke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 61Siste melding: 17-09-09, 22:24 -
En dansk Radiodoktor - helbred/sygdom artikler
Av Anisa i forumet Dr. Carsten Vagn-HansenSvar: 1Siste melding: 11-11-06, 17:08

Svar med sitat

Bokmerker