Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
HER tro jeg virkelig du er inne på noe viktig som kan ha store helsemessige gevinster for så mange mennesker Anisa. Om bare dette kunne blitt forsøkt ut som standard behandling!!
Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Helvede fryser til is, før "man" behandler fibromyalgi med thyreoideahormoner, kære rexxy69.

Pregabalin (Lyrica) er det sidste skud på stammen af medicinske guldgruber for medicinalindustri. Oprindeligt antidepressiva, nu til "behandling" af neurogene smerter.... Det er ikke i medicinalindustristøttet lægestands interesse at fravige denne fantastiske diagnose, som indtil fornylig var en skraldespands-diagnose ingen respekterede, men nu, lige pludselig vælter sundhedspolitikere og privatsponsorerede "forsknings"institutioner over hinanden for at flytte fibromyalgi fra en syndrom- til en sygdom-kategori. Der er masser af penge at tjene på fibromyalgi og det slipper man ikke grebet om, kan du være sikker på, rexxy69. Heller ikke patientorganisationer går fri af at støtte om de samme læger og lægemiddelfirmaer, der opretholder sygdommen længst muligt, for at tjene mest muligt.... Jeg havde et enormt skænderi forleden på et board i Danmark, hvor medlemmerne af Dansk Fibromyalgiforening afviste pure andet, end det dikterede af medicinalfirmaerne....
Kan ikke stå for fristelsen at citere rexxy69s "opråb" og mit eget svar derpå... Den pågældende debattør jeg henviser til i mit indlæg, som kæmper med næb og kløer om at være "reumatisk" (dyrt), i stedet for "hypothyroid" (billigt) og henviser til "nyeste-forskning-dit-og-dat" promoveret og formidlet af medicinalindustristøttede patientforeninger - har netop postet på nettet sin egen liste over lægemidler hun indtager i behandlingen af fibromyalgi:

"Jeg tager dagligt:
  1. 3-4 x 2 Panodil 500 mg. (de kan købes i håndkøb, men det er bedre at lægen skriver en recept da man så får tilskud) (leverskadelig i de mængder/red.)
  2. 1 x 50 mg Efexor/Venlafaxin (antidepresiva) om morgenen
  3. 3-4 x 50 mg Diclon rapid (NSAID/red.)
  4. 1-2 x 400 mg Gabapentin (Har jeg god effekt af og ville jeg nødig undvære) (mod epilepsi/red.)
  5. 1 x 200 mg Plaquenil (til natten) (mod malaria/red.)
  6. Når det er meget slemt tager jeg op til 5 mg Hexalid (muskelafslappende) (Benzodiazepin - sovemiddel/red.)

Hmm... op til 8 smertestillende + 1 antidepressiva + 3-4 NSAID + 2 epilepsi-piller + 1 malaria-pille + 1 sovepille.... DET kalder jeg for et værre rod og kaos, ikke en målrettet behandling!

Lad mig sige det på den måde... Det ville være tusind gange nemmere og billigere at behandle den underliggende hypothyreose og var jeg rask eller næsten, ville jeg først for alvor blive invalideret af at skulle sluge så mange forskellige, lever- og hjerneødelæggende tabletter som min opponent.

Jeg anser min pointe for bekræftet, nok en gang. Vindere: medicinalindustri. Tabere: patienterne.