Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
14-10-11, 07:32 #1
Sv: Endokrinolog er ikke den beste til å behandle skjoldkjerteltilstander
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
14-10-11, 07:38 #2
Jeg har kun hatt en konsultasjon hos endo, tror nok den varte nærmere en time. Jeg var ikke så veldig imponert over kunnskapsnivået til denne legen, men det varierer jo fra lege til lege. Kanskje var denne legens spesiale diabetes? I allefall var denne legen enig i at jeg trengte T3 i tillegg til T4. Og da var det svært viktig for meg å få støtte på at jeg trengte T3, noe som fastlegen hadde null kunnskap om. Uenigheten vår lå blant annet på thyroid. Da jeg nevnte thyroid ble vedkommende rød av sinne. Hvis mange endoer har denne holdningen til thyroid, er det ikke lett for pasienter å få prøve andre legemidler i håp om å bli friskere......
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
14-10-11, 08:33 #3
Jeg ville ønske, at de der bliver så vrede /forargede / hovedrystende / ... eller hvad de nu bliver, ville forklare sig: Hvad er det, de mener at vide om thyroid, som vi åbenbart er nogle, der ikke ved? Det må da være en misforståelse af en slags. Jeg mener, alene på nettet vrimler det jo med absurde forestillinger om, hvad thyroid er for en ting.
Nogle tror, det er lavet af planter
Nogle mener, det er urent (sådan at forstå, at der skulle være bakterier og andet i)
Nogle mener, det er helt uens /ustabilt i indholdet af aktivstof, idet man argumenterer med, at "grise er forskellige, og nogle har højere stofskifte end andre". Hvilket vil sige, at man forestiller sig, at producenten fremstiller et antal tabletter ud fra hver enkelt grise-skjoldbruskkirtel, før han går videre til den næste.
Man må da snart komme videre ... og få udryddet alle mulige fjollede misforståelser og i det mindste komme i gang med at diskutere noget relevant i forbindelse med thyroid. Folk har brug for diverse vitaminer og mineraler og måske også andre hormoner, ja, men det har man jo alligevel også på syntetisk medicin - og der er lægerne altså ikke imponerende effektive med hensyn til at informere om noget som helst. Kan det være udsigten til ekstra arbejde, der generer dem ved thyroid
Jeg læste om en dame, der havde fået fjernet sin skjoldbruskkirtel ved en operation på et hospital et sted i Sydeuropa. Da hun vågnede op af narkosen, stod der en læge og spurgte hende, om hun helst ville have syntetisk medicin eller thyroid.... Så bør han selvfølgelig forklare hende om alle mulige forskelle på de to ... men derudover lyder det som en fin model, og jeg forstår ikke, hvorfor det ikke er muligt at gøre noget lignende her i de nordiske lande.
-
14-10-11, 09:17 #4
Hei Nielsigne
Jeg håper virkelig at det er noen her på forumet som seriøst kunne tenke seg å utdanne seg til lege og spesialist på hormoner hos Hertoghe
Det er en skandale at stoffskiftesyke bare blir kastet rundt i systemet til leger og spesialister uten forstand på hormoner NÅR det faktisk er DE som skal hjelpe oss!!
Blir ikke legestanden flau
av sin egen yrkesetikk?
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
14-10-11, 10:47 #5
Problemet med de legene som utdanner seg hos Hertoghe, er at de blir private leger. Og det er kostbart å gå til dem. For noen er det en umulighet. Håpet mitt er at de offentlige legene etterhvert ser at thyroid fungerer, for noen bedre enn syntetisk, og at vi får et valg, som det Nielsigne beskriver i innlegget sitt. Hadde jeg vært deprimert, og antidepressivaen ikke fungerte optimalt, ville legen forsøkt et annet legemiddel. Slik burde det også være for oss.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Jeg har igennem mange år haft et TSH-tal på 4-5. Lægerne har ikke villet behandle mig
Av gitteh i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 248Siste melding: 07-09-10, 18:32 -
Sykdommen i 5 år og er ikke bra. Hva gjør endokrinolog og når bør man oppsøke ?
Av hanne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 24-06-09, 22:55 -
Mine beste år liksom.....
Av Caramella i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 10Siste melding: 23-03-08, 22:24 -
Pasienter med TSH under 10 har ikke hypotyreose ( fra en endokrinolog)
Av cathrin i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 22Siste melding: 11-10-07, 16:23 -
Store butikker er ikke alltid det beste
Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 3Siste melding: 17-07-06, 21:37

Svar med sitat

Bokmerker