Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: NAV og språk
Threaded View
-
14-10-11, 00:11 #3
Sv: NAV og språk
Det gør jo helt ondt, det der "beklager", når det kommer i stedet for undskyld. Jeg har nogle gange stået i en situation, hvor jeg var lige ved at få en undskyldning og har så fået denne "jeg beklager, hvis du følte dig ..." i stedet. Som at få en spand koldt vand i ansigtet!. Især hvis det kommer, når man ellers er nået til et punkt, hvor man tror, den anden forstår, hvorfor man blev ked eller negativ. Og så dette "beklager" i stedet
Det er jo netop dette med på en eller anden måde at tage ansvar for det, man gør og har gjort og ikke "tørre det af" på en anden.
Jeg har selv netop i dag fået en "beklagende" udtalelse fra min a-kasse, der ikke har gjort som lovet i forbindelse med nogle sygedagpenge. Kun penge for to uger, men det er mange penge for mig.
Jeg var blevet lovet, at systemet var fuldautomatisk, fra det øjeblik, man meldte sig syg på en bestemt hjemmeside med login. Tænkte så, jeg lige ville undersøge, om det nu også var fuldautomatisk, og det var det så IKKE. Så måtte jeg selv redde ud med kommunen, hvad der var hvad - og heldigvis fandt jeg en venlig og fleksibel sagsbehandler, der kunne hjælpe, så jeg ikke mistede penge på grund af en manglende blanket fra a-kassen. Men a-kassen, der jo står for min forsikring, kunne kun beklage. Jeg havde meldt mig syg, fordi jeg havde ondt i ryggen og ikke kunne arbejde - de var ikke syge men arbejdede åbenbart alligevel ikke. Men beklage sig - det kunne de lige overkomme ...
Nielsigne

Svar med sitat
Bokmerker