Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Hybrid View
-
12-10-11, 17:57 #1
Sv: Jeg har nå gått hos Dr. Hertoghe siden Mars 2010 og blitt bedre
nei fikk ikke hc og det irriterer meg , men han ville da døgnurin....synes at med de verdiene der at jeg burde fått det, håper de på balder gir meg det for de ser også på disse prøvene.... skjønner han ville fikse andre ting og.....men tror kroppen ville hatt veldig godt av litt ekstra hjelp nå.... han sa det selv at kroppen min jobber for harde livet... må nok vente litt med å kjøpe noe som heltst jeg er fysisk pengeløs....fikk avslag på sosialstøtte og nødstøtte mens jeg venter på om jeg får arbeidsavklaringspenger..... han ville gi meg tarmskylling fordi det mest sannsynlig var bokstavligtalt forsteinet avføring i tarmene og bakterier og parasitter og sopper som forpester meg, og leveren klarer ikke ta det unna..... må ta avføringsprøve til 2000 kr...... og siden jeg ikke engang har penger til mat så må det nok vente litt....
Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.
-
12-10-11, 18:32 #2
Sv: Har diagnose lavt stoffskifte. Hvordan finne ut om jeg har den autoimmune variant
Ok jeg skjønner nå 100% hvordan legen (Dag) tenker. Jeg ville gjort det han sier. Du trenger nok HC, men fint at han gjør "alt han kan" for å teste deg for alt mulig før han gir deg HC som "siste utvei". Jeg gikk rett på HC etter 1 x døgnsalivapr.ve som viste at jeg hadde ca 50% av normal kortisolproduksjon/kortisolnivå i cellene.
Førsteprioritet nå er: Skaff penger (lån av noen???) til avføringsprøve. Det kan være viktig og gi mange svar!
Jeg tipper du kanskje ender opp på HC. Du trenger det jo. Men bra at legen sjekker deg grundig først. Jeg fikk aldri super grundig sjekk før jeg ble satt på HC!
Men HC virket for meg fra dag 1, seriøst, jeg merker forskjell! Hadde seff helst likt å leve uten, men må jeg, så må jeg.
Tar nå 35 mg HC daglig, som tilsvarer ca 100% av det en voksen, høy mann som meg (193 cm, 82 kilo) produserer og trenger daglig. Dette er IKKE en superhøy dose. Den er 100% fysiolosisk! Kanskje jeg til og med skal ha 40 mg. Det avhenger fra person til person.
Mvh.
Thomas
-
12-10-11, 18:49 #3
Sv: Har diagnose lavt stoffskifte. Hvordan finne ut om jeg har den autoimmune variant
har ikke flere å låne av, pappa syntes det var helt utrolig dumt med både avføringsprøve til 2000 og tarmskylling ,veldig alternativt for han dette, eneste som gikk inn var dårlig funksjon av leveren og selv da skyldte han på alkohol(som jeg ikke har rørt på hvor lenge-jo over ett år og da tok jeg mel ett glass en gang i halvåret) og det samme med besteforeldre..... skulle bare ønske nav får ræva i gir , men får vel krype til korset å spørre min mamma.....noe jeg ikke vil......
det jeg vil derimot er å vinne lotto
men men skal sjekkes for insulinresistens(noe legene mener å ha sjekket) men lurer litt på fsh 5,5 hva betyr det? jeg skjønner ikke referansene:
Kvinner follikkelfase <12,0 IU/l
midtsyklisk topp 15,0-30,0 IU/l
lutealfase <12,0 IU/l
klimakteriet >20,0 IU/l
den er markert som unormal av aker, disse referansene er fra aker men finner ikke unormalen?Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.
-
12-10-11, 21:25 #4
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Har lyst til å slå opp med fastlegen - men hvordan finne en grei, ny?
Av smgj i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 22-11-10, 19:09 -
Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 14-06-10, 14:40 -
Lavt stoffskifte. Sikker diagnose?
Av Maxern i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 16-11-08, 14:33 -
hvordan finne ut om trette binyrer?
Av isa1 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 28-06-08, 16:17 -
Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
Av nosy i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 24-05-06, 22:47

Svar med sitat

Bokmerker