Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Threaded View
-
12-10-11, 15:42 #11
Sv: Jeg har nå gått hos Dr. Hertoghe siden Mars 2010 og blitt bedre
1) jeg har ikke oversikt over hvordan hormonene så ut før behandling i det hele tatt. men skal prøve å få en full oversikt...men dette vil ta litt tid.... min nåværende behanldling består av amour 21/2 grain, jeg har blitt behandlet på balder klinikken for matintoleranser(diett),er nå på heggeli der han ville at bjeg skulle begynne med tarmskylling, erfa thyroid,leverstøttebehandling,probika,prebiotika,FOS og olivenbladekstrarkt. både fastlege, balder og heggeli jobber med å tolke binyreproblemet, skal ta døgnurin for å kunne se hva som skal gjøres. min høyde er 170 cm og min vekt ligger på 65 kg(gått ned 15 kg i fjor pga diett) maten jeg spiser er i hovedsak type steinalderdiett minus frukt i større mengder, drikker kun vann( drakk ett glass lettmelk i dag)
mine foreløpige prøver ang binyre:
acth (21.06.11) er 4,1 kl 8 og 2,5 på kvelden
kortisol(samme dato) er 3.5 på morgenenen og 3,1 på kvelden
fire mnd senere så er acth over tre ganger så høy.... nå liggen morgenprøva på 12,4!!!! og(spytt) kortisol er ikke økt noe særlig
kl7 4,9
kl9 15,3
kl22 10,8
kl24 4,4
synes den er litt rar jeg men.....
2.) litt samme greia , men de støtter meg i saken om bedre helse ..revolusjon??!! jeg er med!!!
3.)diagnose er lavt stoffskifte og polycystiske ovarie syndrom, har veldig lav anti-TPO og legen gir meg ikke klart svar på om det er tyroditt.... får kun amour, MEN FIKK ERFA I DAG FRA HEGGELI

bruker ingen andre hormoner til tross for lavt østrogen og veldig høy testosteron og merkelig FSH som ligger på 5.5( jaja alt er i orden her ja)
4.) .....iiiip.....
mine tilskudd:
b-vitamin fra sunkost: en om dagen, skal avslutte med den
Per døgndose 1 tabl
Tiamin-b1 2,4 mg(218%)*
Riboflavin-b2 2,8 mg (200%)*
Niacin-b3 10 mg (63%)*
Pantotensyre -b5 15 mg (250%)*
Vitamin B6 4,2 mg (300%)*
Biotin 225 µg (450%)*
Folat 200 µg (100%)*
Vitamin B12 9 µg (360%)*
Vitamin C 200 mg (250%)*
Magnesium 75 mg (20%)*
Acerola pulver 20 mg
Nypepulver 20 mg
Aloe vera pulver 0,5 mg
Bio-Life Bio-dophilus
inneholder hele 16 milliarder mikroorganismer pr. gram, fra disse sunne bakteriestammene: lactobacillus acidophilus (type NCFM), bifidus longum (type ATCC), lactobacillus casei, lactobacillus plantarum, lactobacillus salivarius og lactobacillus bulgaricus. Dessuten 200 mg FOS pr. kapsel (fra Jerusalem-artisjokk) og kostfiber fra Psyllium. Vegekapslene består av kun cellulose og vegetabilsk glycerin. Hver kapsel inneholder 8 milliarder mikroorganismer. inneholder hele 16 milliarder mikroorganismer pr. gram, fra disse sunne bakteriestammene: lactobacillus acidophilus (type NCFM), bifidus longum (type ATCC), lactobacillus casei, lactobacillus plantarum, lactobacillus salivarius og lactobacillus bulgaricus. Dessuten 200 mg FOS pr. kapsel (fra Jerusalem-artisjokk) og kostfiber fra Psyllium. Vegekapslene består av kun cellulose og vegetabilsk glycerin. Hver kapsel inneholder 8 milliarder mikroorganismer. denne bruker jeg en av om dagen om morgen
går også på opti-men-legger ved link da det er veldig mye å skrive
bruker denne en gang om dagen døgndose:http://www.optimen.com/
tar c-vit opptil tre ganger om dagen brusetablett 1000 mg fra friggs(http://www.friggs.se/sv/VARA-PRODUKT.../C-brus-Citron
og mivi total plus fra sverige.. en til to dagsdoser per dag
c-vit askorbat 1500 mg
l-tyrosin 1000mg
magnesium citrat 600 mg
kalsium trikalciumcitrat 500 mg
kalium trikslumcitrat 400 mg
e-vit dl-alfa-tokoferylacetrat 400 mg
flavonoider 100 mg
b5 kalsiumpantoenat 50 mg
inositol 50 mg
kolin bitartrat 50 mg
mineraler fra humus 38 mg
b1 tiamin 20 mg
b2 riboflavin 20 mg
b3 nikotinamid 20 mg
b6 pyridixin 20 mg
paba para amino bensoesyre 20 mg
q10 20 mg
zink citrat 10 mg
mangan glukonat 4 mg
betakaroten 3mg
motsvarar vit-a 480 mcg
folsyre 800 mcg
kadiumjod 300 mcg
biotin 200 mcg
selen natriumselenit 100 mcg
b12 cyanokobalamin 20 mcg
d3 kolekalciferol 20 mcg
vassleproteiner 1850 mg og inneholder følgende aminosyrer:
L-glutaminsyra, L-prolin, L-leucin, L-lysin, L-aspartinsyra,
L-valin, L-isoleucin, L-serin, L-metionin, L-fenylalanin,
L-treonin, L-arginin, L-alanin, L-cystin, L-histidin, L-glycin,
L-tyrosin og L-tryptofan
en liten fotnote: var hos heggeli i dag og er ikke kjempefornøyd, siden han ikke tik tak i hormon problematikken, noe jeg trodde villle skje.... han tok derimot tak i andrer ubalanser som mage tarm og mat og vitaminer og mineraler, skjønner at han kansje vil rydde opp i det først men skulle tro med slike kortisol verdier at det hadde vært grunn for litt binyre i det minste?
tusen takk for svar er uhyre verdifullt for meg å kunne få litt tolkehjelp
mvh trine
Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.
Lignende tråder
-
Har lyst til å slå opp med fastlegen - men hvordan finne en grei, ny?
Av smgj i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 22-11-10, 19:09 -
Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 14-06-10, 14:40 -
Lavt stoffskifte. Sikker diagnose?
Av Maxern i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 16-11-08, 14:33 -
hvordan finne ut om trette binyrer?
Av isa1 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 28-06-08, 16:17 -
Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
Av nosy i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 24-05-06, 22:47

Svar med sitat
Bokmerker