Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
-
07-10-11, 23:46 #11
Sv: Jeg har nå gått hos Dr. Hertoghe siden Mars 2010 og blitt bedre
tusen takk for et befriende opplysende svar
min historie er som din..lang,*****ig og dårlig diagnosering og referanserytteri...
vært dårlig siden før tenårene, ble verre ved 15 års alderen, (pcos ble funnet da jeg var 19)formen falt frem til 25 da jeg iallefall fikk diagnose lavt stoffskifte...ble ikke bedre, men verre etter dette sakte men sikkert verre...jeg har fantastisk mange diffuse symptomer men kan skrive en liten liste:Har hukommelse problemer, konsentr prob,glemmer ord,faller ut i en setn.svimmel,vektøkning/spes rundt livet,takler ikke stress, sliten,urolig innvendig,skvetter lett,natte svette(ikke dagtid)kald hud,og føtter/hender,sover mye-dårlig/ikke utvilt,sukker/salt hunger, vondt muskler/slappe muskler,mistet menstruasj tørt/mistet farge,ofte trist, ofte blå ringer under øynene,lett blåmerker,oppblåst fingre/ansikt,ikke energi.Reagerer på noen matvarer,verking ledd.
Aldri uthvilt,Ukonsentrert,Vektøkning til tross for dårlig appetitt Glemsk ,Forstoppelse eller treg mage Fryser ,Søvnforstyrrelser,Hyppige humørsvingninger Håravfall, tørt og livløst hår , nedstemthet Tørr hud ,ingen kjønnsdrift, blek/deiget hud , svimmelhet sår gror saaaakte,salt og søt hunger, null stamina,lettskremt, takler dårlig konfontasjon,hoven i ansiktet...orker ikke skrive fler
skal nå utredes hos dag shjøit på heggeli for binyre, hadde jeg hatt penger så hadde jeg rast ned til belgia men.... tar 2 1/2 grain armour om dagen... lite antistoffer men fortsatt tilstedeværende, men under denne berømte referansen selfølgelig(???) jeg prøver på egen hånd og lære mest mulig om stoffskifte,binyre og hypofyse/hypothalamus funksjon og problematikk siden jeg ikke aksepterer at livet mitt skal være slik
forresten første binyre prøvene lå på morgenenen på3.5(3.5-27) og kvelden 3,1(under 5) har tatt nye prøver med dhea og antisoff mot binyre, acth min ligger på 4(2-7)
tusen takk for svar forresten
Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.
-
08-10-11, 00:11 #12
Du har symptomer på lavt stoffskifte og lavt kortisol. Er det ikke "godt" å vite at du faktisk ER syk da? Jeg mener, man kan ikke føle seg så dårlig som du gjør og være helt frisk. Det går bare ikke. Men, har du noen gang slått hodet ditt? Altså, EN gang er nok. Det er det som er så skummelt med hodet - Det tåler ikke så veldig mye! Nå slo jeg meg veldig hardt den ene gangen, og har fått en isklump i hodet også, ca. samme år. Så ja. For min del, kan det som feiler meg godt være sekundær hypofysesvikt med påfølgende hypotyreose, slitne binyrer osv.
"Skal nå utredes hos dag shjøit på heggeli for binyre, hadde jeg hatt penger så hadde jeg rast ned til belgia men." - Høres bra ut! Har hørt litt om Dr. Schøit i det siste, og han virker dyktig. Hertoghe selv er ikke så dyr (jeg mener han er billigere enn en dobbelttime på Balder Klinikken med tanke på hvor mye du får igjen for en time hos Hertoghe - de sjekker MYE der nede) men blodprøvene koster et par tusen ++ den siste blodprøven jeg tok kostet 511 Euro, over 4500 kroner. Det blir veldig mye penger til slutt. Hele opplegget med å reise ned til Belgia 3 ganger i året, alle hormonene og ikke minst lavkarbo kosthold er svinedyrt. Jeg vil ikke lyve, jeg har ***ekstreme økonomiske problemer***. Min familie betaler over halvparten av "livet mitt". Og jeg er straks 33. Det er ikke riktig at det skal være sånn. Jobber med advokat for å få igjennom en sak for tiden, kan ikke si så mye mer men, jeg fortjener meg støtte enn den minstestøtten jeg har nå. Målet mitt er å bli helt frisk så jeg kan jobbe fulltid igjen! SAVNER å jobbe!
Jeg har troen på at Dag kan hjelpe deg! Nå må du bare tenke at du skal bli bedre fremover! Hvor gikk du tidligere? Hvem ga deg Armor? Når du bare tar Amour er 2 1/2 grain kanskje litt for lite, men med slitne binyrer kan du ikke øke mer, jeg ser den. Det der var en ekstremt lav morenverdi på kortisol. Hvor testet du dette? Går ut i fra at du snakker om saliva kortisol? Er jo vanlig å ha høyere verdi på kvelden når du har slitne binyrer. Jeg var overaktiv rundt midnatt før. Og sleit LENGE med døgnrytmen. Fra jeg var 13-14 til jeg var rundt 31 (rett før jeg startet på Hydrokortison) var jeg alltid våken på natten, det føltes best for meg. Men nå vet jeg hvorfor jeg var en vampyr: Binyrene mine var helt på trynet! Nå har Hydrokortison "restartet" alt, og jeg er nå trøtt hver kveld og får sove godt hve eneste natt. Så at jeg trengte Hydrokortison var det ingen tvil om!
PS! Er din Ferritin over 100 ug/L? Og D3 over 125? Hva med Selen? Særlig Ferritin er jo überviktig å ha over 100, for å la T3'en slippe inn i cellene ordentlig. Jeg slet med å øke ERFA Thyroid (tilsvarer Armor) da jeg hadde Ferritin på 20-30. Nå er det lettere med Ferritin på 120 her! Det hjalp ikke å ta jerntilskudd heller, tok opp til 200 mg daglig! Fordi jeg manglet KOBBER, som er vitalt når du skal øke jern! Så komboen Vitamin C, kobber og jern skal fungere bra! Men det morsomme (!) er at jeg fikk økt Ferritinet mitt UTEN å ta jern i den siste perioden... Det jeg gjorde var å fikse litt opp i magen min, som tydeligvis hadde ekstreme absorpsjonsproblemer! Der hjalp faktisk Balder Klinikke meg med avføringsprøver og satte meg på VSL#3 som er kraftig probiotika, etter en spesial-antibiotika-kur som kun virket lokalt i magen og ikke gikk ut i blodstrømmen min. Fantastisk antibiotika. Rifimaxin heter den. Den er Italiensk. Rifimaxin er vel den Amerikanske utgaven av den tror jeg. Uansett. Magen kan jo bli dårligere av å ha lavt stoffskifte da. Så hva kom først.. Hønen eller egget? Hehe.
Lykke til videre!
Nå skal du snart bli bedre!!!
-
08-10-11, 00:32 #13
oi

svar: datt ned fra en køyeseng når jeg var rundt seks iallefall..husker lite av barndommen min bortsett fra at den var fæl, fikk endel juling..... joda jeg vet jeg er syk, legen derimot synes jeg burde være friskDu har symptomer på lavt stoffskifte og lavt kortisol. Er det ikke "godt" å vite at du faktisk ER syk da? Jeg mener, man kan ikke føle seg så dårlig som du gjør og være helt frisk. Det går bare ikke. Men, har du noen gang slått hodet ditt? Altså, EN gang er nok. Det er det som er så skummelt med hodet - Det tåler ikke så veldig mye! Nå slo jeg meg veldig hardt den ene gangen, og har fått en isklump i hodet også, ca. samme år. Så ja. For min del, kan det som feiler meg godt være sekundær hypofysesvikt med påfølgende hypotyreose, slitne binyrer osv.
svar: samme her vil ha utdanning og jobbJeg vil ikke lyve, jeg har ***ekstreme økonomiske problemer***. Min familie betaler over halvparten av "livet mitt". Og jeg er straks 33. Det er ikke riktig at det skal være sånn. Jobber med advokat for å få igjennom en sak for tiden, kan ikke si så mye mer men, jeg fortjener meg støtte enn den minstestøtten jeg har nå. Målet mitt er å bli helt frisk så jeg kan jobbe fulltid igjen! SAVNER å jobbe!
får knapt nødstøtte venter på arbeidsavklaringspenger, men tar veldig lang tid visst, har heldigvis en familie som hjelper der de kan 
svar: gikk hos balder klinikken, fikk armour av fastlegen minJeg har troen på at Dag kan hjelpe deg! Nå må du bare tenke at du skal bli bedre fremover! Hvor gikk du tidligere? Hvem ga deg Armor? Når du bare tar Amour er 2 1/2 grain kanskje litt for lite, men med slitne binyrer kan du ikke øke mer, jeg ser den. Det der var en ekstremt lav morenverdi på kortisol. Hvor testet du dette? Går ut i fra at du snakker om saliva kortisol? Er jo vanlig å ha høyere verdi på kvelden når du har slitne binyrer. Jeg var overaktiv rundt midnatt før. Og sleit LENGE med døgnrytmen. Fra jeg var 13-14 til jeg var rundt 31 (rett før jeg startet på Hydrokortison) var jeg alltid våken på natten, det føltes best for meg. Men nå vet jeg hvorfor jeg var en vampyr: Binyrene mine var helt på trynet! Nå har Hydrokortison "restartet" alt, og jeg er nå trøtt hver kveld og får sove godt hve eneste natt. Så at jeg trengte Hydrokortison var det ingen tvil om!
, saliva testen ble tatt på balder klinikken, morgen ble tatt kl ni og kveld kl20 så den på kvelden regner jeg ikke somrelevant, de jeg tok nå lagde jeg egen klokketagning for 7 og 9 på morran og 22 og 24 på kvelden
jeg er fortsatt vampyr 
svar: ferritin ligger på 141 selen og d3 har jeg ikke oversikt over....Er din Ferritin over 100 ug/L? Og D3 over 125? Hva med Selen?
hadde rydda opp i magen min , men en antibiotika ødela alt føles det som, så må begynne på nytt.... har satt meg selv på vitamin behandling som inkluderer store mengder c-vit og a-vit pluss masse annet som jeg ikke orker skrive opp engang
kjøpte miwi total tar den to ganger om dagen plus noe som heter opti-men og c-vit brusetabletter 3 ganger om dagen tran og omega fra udos choise, en ting til hver gang jeg øker armour får jeg en opptur på rundt en uke(max) som synker rimelig fort ligger i øvre halvdel på de fleste vit og mineral som er testet sa legen min, han har ikke kunskapen jeg trenger men ved gud han hører på meg
(fastlegen)
Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.
-
12-10-11, 11:09 #14
1.) Det kan være fallet som gjorde at du ble syk, kanskje du også har sekundær hypofysesvikt. Hvordan så hormonprøvene dine ut FØR du startet behadnling? Hvilken behandling får du, og hvor? Hva spiser og drikker du hver dag? Hva er din høyde og vekt?
2.) Familie er så viktig, sååå viktig midt i alt dette. Du må ha noen du føler er glade i deg, og vice versa! Jeg jobbe daglig med å få "igjennom" en sak hvor folk med hormonubalanse og mangler skal få mer respekt og støtte. Skal bruke advokat for dette. Jeg jobber for min skyld, og for alle sin skyld. Jeg håper på en revolusjon i hele Europa i årene fremover. Mer om dette siden.
3.) Det er vanlig å være "vampyr" dvs. våken på natten, når man har binyreproblemer. Så, hva er diagnosen din? Går du KUN på Armor? ERFA Thyroid er bedre, selv om de i prinsippet er samme medisin (andre tilsetnings/bindestoffer som er forskjellige i dem) og du bør nok vurdere å bytte over til ERFA Thyroid etterhvert. Er dette det eneste hormonet du tar? Jeg vil vite mer om diagnose og hvilke hormoner du tar! Og diett.
4.) Ferritinen din kan være falsk forhøyet grunnet inflammasjon. Hvordan er Serum Jern, og de andre jernpanel verdiene dine? D3 må du begynne å få oversikt over! Jeg ville anbefale deg følgende: Når du tester ting, hold deg til 1 lege på 1 klinikk, men viktigst: Bruk alltid samme laboratorium, jeg anbefaler FURST. Da vil du få tilsendt (om du ber lege/du skriver på "Send kopi til pasient" på blodprøveskjemaet!) prøvesvarene i posten etter 1-2 uker, og du får detet veldig oversiktelige blå arket du kan legge i en perm. For hver prøve du får svar på , legger du dette i samme perm og får til slutt en fin tykk bunke med lett sammenlignbare tall du kan se på! Slik jeg gjør for tiden! D3 skal være minst 125 nmol/l! Jeg bruker 5000 iu D3 daglig for å holde meg på en slik verdi nå på høst/vinter og vår, da vi ikke har nok sol i Norge på sommeren.
Nøyaktig hvilke vitaminer og mineraler og andre tilskudd tar du, hva er merkene, typene, dosene, når tar du disse, og hvor ofte? La en oversikt for meg, under hveandre, så det er lettere å lese! Godt du ligger i "øver halvdel" på de fleste vitaminer og mineraler, MEN HUSK: Referanseområder kan variere veldig fra land til land, og Norge har spesifikt mange dårlige referanseområdet. Fks. på Vitamin D3 har vi dannet et referanseområde (en "normal", et "snitt") basert på en befolkning (Nordmenn) som har Kollektiv D3-vitamin mangel!!
Så referanseområdet på 50 - 150 nmol/l på D3 her til lands er dessverre for lavt. Som sagt bør vi alle ha over 125 nmol/l i D3. Har du 50-60 er ikke dette bra nok. Beskyttelse mot kreft skjer først ved 125 og oppover!
Håper du kan lage en enkel oversikt for meg, hvor du skriver ting under hverandre, vitaminer og mineraler og sånt!
Mvh.
Thomas
-
12-10-11, 15:42 #15
1) jeg har ikke oversikt over hvordan hormonene så ut før behandling i det hele tatt. men skal prøve å få en full oversikt...men dette vil ta litt tid.... min nåværende behanldling består av amour 21/2 grain, jeg har blitt behandlet på balder klinikken for matintoleranser(diett),er nå på heggeli der han ville at bjeg skulle begynne med tarmskylling, erfa thyroid,leverstøttebehandling,probika,prebiotika,FOS og olivenbladekstrarkt. både fastlege, balder og heggeli jobber med å tolke binyreproblemet, skal ta døgnurin for å kunne se hva som skal gjøres. min høyde er 170 cm og min vekt ligger på 65 kg(gått ned 15 kg i fjor pga diett) maten jeg spiser er i hovedsak type steinalderdiett minus frukt i større mengder, drikker kun vann( drakk ett glass lettmelk i dag)
mine foreløpige prøver ang binyre:
acth (21.06.11) er 4,1 kl 8 og 2,5 på kvelden
kortisol(samme dato) er 3.5 på morgenenen og 3,1 på kvelden
fire mnd senere så er acth over tre ganger så høy.... nå liggen morgenprøva på 12,4!!!! og(spytt) kortisol er ikke økt noe særlig
kl7 4,9
kl9 15,3
kl22 10,8
kl24 4,4
synes den er litt rar jeg men.....
2.) litt samme greia , men de støtter meg i saken om bedre helse ..revolusjon??!! jeg er med!!!
3.)diagnose er lavt stoffskifte og polycystiske ovarie syndrom, har veldig lav anti-TPO og legen gir meg ikke klart svar på om det er tyroditt.... får kun amour, MEN FIKK ERFA I DAG FRA HEGGELI

bruker ingen andre hormoner til tross for lavt østrogen og veldig høy testosteron og merkelig FSH som ligger på 5.5( jaja alt er i orden her ja)
4.) .....iiiip.....
mine tilskudd:
b-vitamin fra sunkost: en om dagen, skal avslutte med den
Per døgndose 1 tabl
Tiamin-b1 2,4 mg(218%)*
Riboflavin-b2 2,8 mg (200%)*
Niacin-b3 10 mg (63%)*
Pantotensyre -b5 15 mg (250%)*
Vitamin B6 4,2 mg (300%)*
Biotin 225 µg (450%)*
Folat 200 µg (100%)*
Vitamin B12 9 µg (360%)*
Vitamin C 200 mg (250%)*
Magnesium 75 mg (20%)*
Acerola pulver 20 mg
Nypepulver 20 mg
Aloe vera pulver 0,5 mg
Bio-Life Bio-dophilus
inneholder hele 16 milliarder mikroorganismer pr. gram, fra disse sunne bakteriestammene: lactobacillus acidophilus (type NCFM), bifidus longum (type ATCC), lactobacillus casei, lactobacillus plantarum, lactobacillus salivarius og lactobacillus bulgaricus. Dessuten 200 mg FOS pr. kapsel (fra Jerusalem-artisjokk) og kostfiber fra Psyllium. Vegekapslene består av kun cellulose og vegetabilsk glycerin. Hver kapsel inneholder 8 milliarder mikroorganismer. inneholder hele 16 milliarder mikroorganismer pr. gram, fra disse sunne bakteriestammene: lactobacillus acidophilus (type NCFM), bifidus longum (type ATCC), lactobacillus casei, lactobacillus plantarum, lactobacillus salivarius og lactobacillus bulgaricus. Dessuten 200 mg FOS pr. kapsel (fra Jerusalem-artisjokk) og kostfiber fra Psyllium. Vegekapslene består av kun cellulose og vegetabilsk glycerin. Hver kapsel inneholder 8 milliarder mikroorganismer. denne bruker jeg en av om dagen om morgen
går også på opti-men-legger ved link da det er veldig mye å skrive
bruker denne en gang om dagen døgndose:http://www.optimen.com/
tar c-vit opptil tre ganger om dagen brusetablett 1000 mg fra friggs(http://www.friggs.se/sv/VARA-PRODUKT.../C-brus-Citron
og mivi total plus fra sverige.. en til to dagsdoser per dag
c-vit askorbat 1500 mg
l-tyrosin 1000mg
magnesium citrat 600 mg
kalsium trikalciumcitrat 500 mg
kalium trikslumcitrat 400 mg
e-vit dl-alfa-tokoferylacetrat 400 mg
flavonoider 100 mg
b5 kalsiumpantoenat 50 mg
inositol 50 mg
kolin bitartrat 50 mg
mineraler fra humus 38 mg
b1 tiamin 20 mg
b2 riboflavin 20 mg
b3 nikotinamid 20 mg
b6 pyridixin 20 mg
paba para amino bensoesyre 20 mg
q10 20 mg
zink citrat 10 mg
mangan glukonat 4 mg
betakaroten 3mg
motsvarar vit-a 480 mcg
folsyre 800 mcg
kadiumjod 300 mcg
biotin 200 mcg
selen natriumselenit 100 mcg
b12 cyanokobalamin 20 mcg
d3 kolekalciferol 20 mcg
vassleproteiner 1850 mg og inneholder følgende aminosyrer:
L-glutaminsyra, L-prolin, L-leucin, L-lysin, L-aspartinsyra,
L-valin, L-isoleucin, L-serin, L-metionin, L-fenylalanin,
L-treonin, L-arginin, L-alanin, L-cystin, L-histidin, L-glycin,
L-tyrosin og L-tryptofan
en liten fotnote: var hos heggeli i dag og er ikke kjempefornøyd, siden han ikke tik tak i hormon problematikken, noe jeg trodde villle skje.... han tok derimot tak i andrer ubalanser som mage tarm og mat og vitaminer og mineraler, skjønner at han kansje vil rydde opp i det først men skulle tro med slike kortisol verdier at det hadde vært grunn for litt binyre i det minste?
tusen takk for svar er uhyre verdifullt for meg å kunne få litt tolkehjelp
mvh trine
-
12-10-11, 16:53 #16
Trine,
Takk for info, men du må alltid ha med referanseområder på blod/urin/spyttprøver, ellers skjønner man jo ingenting! Så jeg avventer å kommentere til du kommer med de.
Ang multivitamin så liker jeg ikke å ta det, da man ikke kan "strømlinjeforme" inntaket sitt av mineraler og vitaminer på den måten. Man får "alt" på en gang. Dessuten er multivitamin komprimerte vitaminer og mineraler og man får aldri like god effekt av å ta en slik en daglig, som å ta alt separat. Jeg tar 25 piller med vitaminer og mineraler separat daglig, og har god virkning av de.
Selvfølgelig vil Dag ta mageproblematikk osv. først, da dette kan gi deg hormonubalanse(r). Fettanalyse er også viktig, da man lett får hormoner i ubalanse av det.
Vitamin og mineraltilskudd kjøpt i Norge er forøvrig nesten ubrukelige da man har elendige lave "Daglig Anbefalte Doser" i Norge. Kjøp heller fra USA. Jeg anbefaler iHerb.com. Ta gjerne 1 B-Complex "100" daglig, du tisser ut det som blir overflødig. Jeg tar 2 x daglig. Her er link til en fin en, som også er svært billig: http://www.iherb.com/Now-Foods-B-100...sules/395?at=0 - Varer i nesten 1 år, og koster ca 130 kroner!
Jeg syntes du skal la Dr. Dag Heggeli gjøre som han vil, og så får du se hvordan det går. Husk: Ingen blir friske over natten. Det tar noen år! Jeg regner med minst 4 år før jeg blir helt bra! Jeg har slått hodet mitt som 13 åring, og slitt siden. Fyller 33 nå. Har bare blitt verre med årene. Det er ikke lett å leve med, diagnosere elle rbehandle hormonproblemer. Men det er mulig å forbedre situasjonen hvis man velger riktig lege (du har en svært dyktig en!), og innser at man er syk, og lever etter formen man har og ikke presser seg for mye! Så blir nok ting bedre sakte men sikkert!
God bedring, Trine!
Thomas
-
12-10-11, 16:59 #17
kortisol ref:3,5 til 27 og acth 2-10 bruker svenske produkter bedre virkning synes jeg
skal komentere mer senere må på butikken en tur
-
12-10-11, 17:04 #18
De beste supplementene er fra USA, og "Pure Encapsulations" er et av de aller, aller beste merkene du får. Men de er litt dyrere. NOW Foods er veldig billige, men gode. Anbefaler deg å kjøpe alt av supplementer fra iHerb.com, du vil spare tusener! Jeg sparer over 10.000 kr i året pga dem!
Ok, da har du lavt kortisol gjennom hele døgnet. Tok du HC sa du? For du trenger det jo!
Happy shopping, håper du finner masse fine grønnsaker og ting med lavt innhold av karbohydrater!
PS! Dagens VG forside er til å le av! Det står jo "lavkarbo er bra" og "lavkarbo er farlig" annenhver dag! Hahahahaha! Idioter! VG er tabloid****! Håper ingen her kjøper den drittavisen!
-
12-10-11, 17:57 #19
nei fikk ikke hc og det irriterer meg , men han ville da døgnurin....synes at med de verdiene der at jeg burde fått det, håper de på balder gir meg det for de ser også på disse prøvene.... skjønner han ville fikse andre ting og.....men tror kroppen ville hatt veldig godt av litt ekstra hjelp nå.... han sa det selv at kroppen min jobber for harde livet... må nok vente litt med å kjøpe noe som heltst jeg er fysisk pengeløs....fikk avslag på sosialstøtte og nødstøtte mens jeg venter på om jeg får arbeidsavklaringspenger..... han ville gi meg tarmskylling fordi det mest sannsynlig var bokstavligtalt forsteinet avføring i tarmene og bakterier og parasitter og sopper som forpester meg, og leveren klarer ikke ta det unna..... må ta avføringsprøve til 2000 kr...... og siden jeg ikke engang har penger til mat så må det nok vente litt....
-
12-10-11, 18:32 #20
Sv: Har diagnose lavt stoffskifte. Hvordan finne ut om jeg har den autoimmune variant
Ok jeg skjønner nå 100% hvordan legen (Dag) tenker. Jeg ville gjort det han sier. Du trenger nok HC, men fint at han gjør "alt han kan" for å teste deg for alt mulig før han gir deg HC som "siste utvei". Jeg gikk rett på HC etter 1 x døgnsalivapr.ve som viste at jeg hadde ca 50% av normal kortisolproduksjon/kortisolnivå i cellene.
Førsteprioritet nå er: Skaff penger (lån av noen???) til avføringsprøve. Det kan være viktig og gi mange svar!
Jeg tipper du kanskje ender opp på HC. Du trenger det jo. Men bra at legen sjekker deg grundig først. Jeg fikk aldri super grundig sjekk før jeg ble satt på HC!
Men HC virket for meg fra dag 1, seriøst, jeg merker forskjell! Hadde seff helst likt å leve uten, men må jeg, så må jeg.
Tar nå 35 mg HC daglig, som tilsvarer ca 100% av det en voksen, høy mann som meg (193 cm, 82 kilo) produserer og trenger daglig. Dette er IKKE en superhøy dose. Den er 100% fysiolosisk! Kanskje jeg til og med skal ha 40 mg. Det avhenger fra person til person.
Mvh.
Thomas
Lignende tråder
-
Har lyst til å slå opp med fastlegen - men hvordan finne en grei, ny?
Av smgj i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 22-11-10, 19:09 -
Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 14-06-10, 14:40 -
Lavt stoffskifte. Sikker diagnose?
Av Maxern i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 16-11-08, 14:33 -
hvordan finne ut om trette binyrer?
Av isa1 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 28-06-08, 16:17 -
Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
Av nosy i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 24-05-06, 22:47
Svar med sitat

Bokmerker