Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
MIN personlige mening:
Arbeiderpartiet har vært den "Nye adelen" i Norge ganske så lenge nå (ref: helt siden Gerhardsen);
selvom Høyre fra tid til annen har sittet i regjering - så har AP sine gesjeftige "maur"
plassert i alle departement, domstoler oa nøkkelposisjoner (AP-nepotisme).

Ble kanskje politisk her nå - men ALT er politikk = makt = penger ----> biter seg selv i halen - og
blir en vond sirkel!!!
Jeg kan ikke annet enn å si meg HELT enig. AP er en maktbastion uten like, og har alltid vært det. Hva angår "landsfaderen" Einar Gerhardsen kan min morfar (87) fortelle at hans regjering stjal erstatningspenger som krigsseilerne skulle hatt etter krigen, og brukte dem til noe annet. For å trekke en linje fra dem til oss, uten at det er superrelevant kanskje: Krigsseilere = høy forekomst av PTSD = økt fare for autoimmune sykdommer = jadetvetvi. Nydelig.

Ja, AP-politikere sitter over alt. Som du sier, i domstoler osv. I tillegg blir maaange av dem headhuntet til styre- og lederpososjoner når de er ferdige i toppolitikken. Dermed styrer det det aller meste i dette landet.

En annen ting. Husker vi boken til Karita Bekkemellem..? Den som virkelig skulle skape furore. Først fikk AP utsatt lanseringen til etter valget. Deretter... ja, hvor er den? Ikke EN lyd har vi hørt. De mektige trådene også når media, nemlig. Boka har blitt totalt ignorert. Moren min fant den nylig på billigsalg...

Angående skattefradraget; regjeringen mener å heller ta den utgiften via statsbudsjettet. Det vil vel si at de som trenger det skal få et direkte tilskudd. Nå har jeg aldri fått slike tilskudd, men er de skattepliktige? Det vil i så fall bety høyere inntekt og dermed mer skatt. Jeg tenker at poenget med å fjerne skattefradraget er å spare penger. Da vil de vel neppe erstatte det med en ordning som koster like mye? Hvilket den nok vil uansett, på grunn av byråkrati rundt søknader...

Nei, hvor er sosialismen blitt av i vår sosialdemokratiske regjering? Fordelingstanken?