Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
05-10-11, 08:33 #2
Sv: Nei-Jens fjerner sykefradraget
Jeg har fått avslag på mitt forsøk på å få skattefradrag. Jeg tviler på om det er noen vits i å klage på det. Jeg vet om alt for mange som har opplevd det samme, både ME-syke og stoffskiftesyke.Dette med avslag gjelder ikke bare det å gå til leger som er såkalt alternative. Nei, om du i stedet for å vente på lang kø hos psykolog eller psykiater, tar ansvar selv og kontakter en privat, i stedet for å stå i kø i et par år, får du avslag på dette også. Det er offentlig godkjent helsepersonell jeg snakker om. Det er altså ikke healere eller folk som skal helbrede deg med steiner og krystaller eller utvannede ingredienser av ymse slag. Hovedpoenget er at helsepersonellet er private. Jeg antar at det samme gjelder fedmeoperasjon gjort privat og alt mulig annet. All behandling utført utenfor det offentlige helsevesen, medisiner etc er det samme svar på. Avslag. Dette rammer mange syke hardt. Du må betale hele gildet selv. Dette gildet som kanskje gjør at du slipper å belaste samfunnet for en uføretrygd. Politikerne er dårlige på å sette sammen disse to postene synes jeg. De henger sammen.
I avslaget mitt står det atProblemet er at de har ikke et behandlingstilbud for det jeg lider av! Jeg har ikke Addison, ergo er det ikke noe galt med binyrene mine. Vi har Levaxin, ergo trenger du ikke Erfa. At Levaxin gjorde meg sykere, har ingen betydning. Og dessuten har du nok slett ingen andre hormonmangler, som lav aldosteron, DHEA, testosteron osv. Disse hormonene behandles jo ikke i det offentlige systemet, de kjenner ikke til virkningene av mangelsykdommer på dem. Jovisst, du kan få Florinef dersom du har Addison. Som en spesialist sa til meg da jeg fortalte at jeg gikk på DHEA : "Det bruker vi kun til Addisonpasienter dersom de har lav kjønnsdrift." Tenk det, Hedda! Da vet de så lite om hormoner at jeg blir helt fortvilt over at vi skal behandles av leger som kan så lite om hvordan hormonene henger sammen.Skattekontoret legger til grunn at det offentlige helsevesen har et behandlingstilbud for den type sykdom/svakhet du lider av.
Jeg føler meg maktesløs mot et så uvitende system, av leger og politikere
Dette er peanøtter mot hva de kan tjene på at vi blir friskere. Hvor gjorde de av hodet sitt oppe i alt dette?Regjeringen regner, etter det VG erfarer, med å spare rundt 400 millioner kroner årlig på å fjerne skattefradraget.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Svar med sitat
Bokmerker