Svært interessant research du bedriver, kevlin. Jeg så jo også grafene og tallene du la inn om hvor mange som bruker stoffskiftemedisiner og hvor mye det koster i en annen tråd. Disse bindingene mellom leger, pasientforeninger og produsenter er foruroligende. I den forbindelse vil jeg reklamere for tråden min som omhandler en overreaksjon på bipolaritet, ADHD og autisme. Kort sagt, våre dagers foruroligende påståelighet til å hevde at mennesker som sannsynligvis ikke er syke, er syke og trenger, ja, lurer du på det? Piller, selvfølgelig. Om denne forskeren som endret syn fra å først være med på denne skremmende seilasen ved å hevde at det forelå beviser på at mange trengte medisner, til å hevde det motsatte kan du lese følgende

As chairman of the task force that created the current Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-IV), which came out in 1994, I learned from painful experience how small changes in the definition of mental disorders can create huge, unintended consequences.

Our panel tried hard to be conservative and careful but inadvertently contributed to three false "epidemics" -- attention deficit disorder, autism and childhood bipolar disorder. Clearly, our net was cast too wide and captured many "patients" who might have been far better off never entering the mental health system.
Problemet er at det er et stort etterslep. Fordi leger ikke oppdaterer seg. Akkurat som at de ikke følger med i timen på at IBS, såkalt irritert tarm, sannsynligvis ikke er psykisk, men har helt andre årsaker .

Derfor fortsetter friske, viltre unger å bli dopet ned, i stedet for at skolen vår, som er grunnlagt på preussisk militærdisplin heller tilpasser seg det levende livet. Vi er ikke laget for å sitte dørgende stille på en stol i seks timer hver dag. Særlig ikke smårollinger.

Dette ble mye epler, pærer og sjøgress i en vilter blanding. Men det å gå til en hvilken som helst lege og godta diagnoser og eventuelle medisinske forordninger som ordineres er komplekst. Derfor er mitt råd er å lese seg opp og ikke godta alt for god fisk. Ikke fra noen. Gå hjem og les før du løser ut resepten fra apoteket.