Sitat Opprinnelig skrevet av Kamilla Vis post
Jeg har bestilt thyreoid fra glostrup apotek, men de kan ikke lave det i øjeblikket. Jeg har ventet i 2 måneder, så hvis ikke der kommer noget i næste uge, så har jeg ikke mere medicin.
Hej Kamilla

Har Glostruo Apotek en forklaring på hvorfor de ikke kan fremstille det "i øjeblikket"? Man kan ikke tillade sig at svigte levering på den slags medicin. Det er virkelig skidt gjort af Glostrup Apotek. De gider måske ikke fremstille "små" partier, så længe kun få læger udsteder recepter på Thyroid?

Sitat Opprinnelig skrevet av Kamilla Vis post
Og er der et andet sted hvor de har det hjemme?
Jo, du kan få det ved at bede lægen om, i stedet at udskrive (manuelt) en ganske almindelig gul recept med følgende ordination: Tbl. Erfa Thyroid 125 mg, 500 tbl. d.s. For decreased thyroid function. DET ER FULDSTÆNDIG LOVLIGT! Og hellere "for meget" end for lidt. Desuden kan tabletterne deles (omend lidt besværligt) for bedre finjustering af dose.

.... og sende recepten til et af disse tre europæiske apoteker: Springfield Pharmacy in Richmond UK, eller Pharmacie Sainte-Croix i Bruxelles, eller Apotheek De Saedeleer, i Lier, Holland. Der er mange flere europæiske apoteker der forhandler og sender Thyroid-mediciner, men disse tre samarbejder (vist nok) direkte med Erfa Canada. Eller søg i Nielsignes indlæg på forummet, hvor der findes oplysninger om andre europæiske apoteker, end de tre her nævnte.

Du kan ringe eller skrive og spørge om hvilken fremgangsmåde de foretrækker, men sædvanligvis afsendes medicinen så snart du har overført beløbet til apotekets bankkonto. Det er den sædvanlige fremgangsmåde flere i Danmark benytter, og når jeg ser at Glostrup Apotek er IKKE leveringspålidelig - kan jeg sørme godt forstå at man søger sin medicin andre steder.

Da denne fremgangsmåde kan tage 3-4 uger før du har din medicin, løser det ikke dit akut problem med mangel på medicin allerede om en uge, så måske ser nogen danskere i thyroid-behandling denne tråd, og kontakter dig evt. via PMer?