Viser søkeresultater 1 til 10 av 14

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Standard Jeg har været i Hertoghes klinik i april

Jeg har været i Hertoghes klinik i april. Jeg så ikke Thierry Hertoghe selv, men en af hans kolleger/ansatte - en Dr. Truong, som fremstod sympatisk og kompetent.

Inden jeg tog derned havde jeg fået taget blodprøver og en døgn-urinprøve herhjemme, som alle blev sendt ned til et belgisk laboratorium, som så sendte resultaterne til Hertoghes klinik. Prøverne kostede vist små 3000 dkr - og konsultationen (som varede to timer) vist ca. 2500 dkr. Dertil kom medicinkøb til 3 mdr for ca. 2500 dkr. Dertil flybillet og hotel. Så det er mange penge, men hvis det gør, at jeg får det bedre, er det jo det hele værd. Jeg blev nødt til at 'lade sparepengene' ryge og give det en chance. Jeg har ikke 'råd til' at spilde flere år af mit liv på at have det elendigt...

Inden konsultationen havde jeg udfyldt et ca. 20 siders langt spørgeskema, som Dr. Truong gennemgik sammen med mig under konsultationen. Derefter gennemgik vi prøveresultaterne - og til slut foretog han en klinisk undersøgelse: blodtryk, vægt, trykkede på maven, undersøgte bryster, mærkede pulsen, mærkede mine kolde hænder og fødder, kiggede i øjnene, tungen osv.

Han konstaterede, at jeg ført og fremmest skulle prøve 'naturligt stofskiftehormon' (Erfa), og at jeg derudover havde flere hormonelle ubalancer og vitamin- og mineralmangler, som skulle rettes op. Så jeg er blevet sat i 3 mdrs behandling med nedenstående - og skal så derned igen i starten af september til check-up. Han lovede mig ikke noget, sagde blot, at jeg havde mange mangler og ubalancer, som kunne forklare, hvorfor jeg har det så dårligt.

Min behandling pt.:

Hormoner:
    Erfa Thyroid (naturligt stofskiftehormon)
    Estradiol
    Progesteron
    Aldosteron
    DHEA

Mineraler/vitaminer:
    Jern
    Jod
    D-vit
    C-vit
    Multi-B-vit
    A-vit
    E-vit
    B12-vit
    Fiskeolie
    Zink
    Multivitamin
    Magnesium

Derudover Probiotic, Aloevera og fordøjelsesenzymer for fordøjelsen.

Jeg har nu været på denne behandling i lidt over en måned - og det er alt for tidligt at vurdere, om den hjælper. Jeg skal nok give en melding, når der er gået længere tid.

Jeg kan dog sige, at det var en rigtig behagelig oplevelse at blive lyttet til, undersøgt og samtalet med i 2 timer, at blive taget alvorligt og rent faktisk ordentligt undersøgt af en læge, som tog mine symptomer alvorligt. Dr. Truong fremstod meget kompetent, og jeg sætter min lid til, at det er den rigtige behandling. For mig giver det i hvert fald mening, at der skal justeres og kigges på andet end stofskiftet, når man har været syg i flere år- og bliver ved med at have symptomer trods 'fine' tal.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Standard Sv: Lege Thierry Hertoghe i Belgia!

Sitat Opprinnelig skrevet av Lulu Vis post
    Jeg tror at det blir rimeligere å reise til Belgia når vi skal ha medisin til alle 4 siden det er dyrere å kjøpe i Norge. Vi har i grunn råd til dette opplegget, men det er ikke sikkert at vi da har råd til å reise til å besøke min familie i USA hvert år men helse er viktigst og vi har et kjøkken og bad som er 25 år gammel. Det blir ikke så galt, når vi nå trenger sikkert bare å reise ned en gang i året, istedenfor 3 ganger som det var det første året.

Jeg hadde DHEA og testosterone. Jeg er i gang nå med å inse at jeg trenger alle disse medisinene/hormonene og trenger dem hele livet lang.

Jeg tror at jeg skal greie meg med HC og erfa frem til januar når vi har time hos Hertoghe. (så lenge jeg ikke har vondt i kroppen som jeg hadde forrige uke. Men nå tror jeg at jeg vet hva det skyldes: jeg hadde en mage sykdom og var dermed kvalm og hadde ikke matlyst. Har nok gått litt ned i vekt og hver gang det skjer så får jeg vondt. Mulig at det er fordi det er stress for kroppen eller fordi jeg har mye giftstoffer i kroppen som blir utløst når fettet brennes.)

hilsen Lulu
    Hej Lulu

Jeg går også i Hertoghes klinik i Bruxelles - og jeg vil bare kommentere på det med at købe hormoner på apoteket nær klinikken dernede og få dem sendt til Norge.. jeg her nemlig spurgt apoteket, og de vil ikke sende hormoner med posten, som ikke er lovlige at sælge i DK - som fx DHEA, testosteron osv. Tænker at det samme nok gælder i forhold til Norge...

Jeg kan godt forstå, at du har været i tvivl om, om du skal tage alle de hormoner - og blive ved med at tage dem, du har fået udskrevet... jeg har selv fået udskrevet Thyroid Erfa, HC, DHEA, Estradiol, Progesteron og Aldosteron - og har svært ved at acceptere, at jeg skal have så meget.

Derudover fik jeg en forskrækkelse i sommer, da de havde sat mig på en ALT for høj dosis DHEA, som jeg blev rigtig dårlig af... så nu er jeg blevet lidt hormon-forskrækket...

Selvfølgelig skal vi have alle de hormoner, hvis vi virkelig mangler dem, men min oplevelse er, at de på Hertoghes klinik meget hurtigt konkluderer, at man har brug for rigtig meget - og at de er meget gavmilde med doserne... Bare som eksempel, så blev jeg sat på 25 mg DHEA, fordi mit DHEA målt i blodprøven var lavt, men samtidig var mit DHEA i spyt- og urinprøve for højt... og jeg fik da også voldsomme overdoseringssymptomer efter et par måneder...

Men jeg kan forstå, at du responderede rigtig godt på behandlingen i starten, så forhåbentlig kommer du hurtigt ovenpå igen, nu hvor du genoptager den!

Jeg håber, vi kan blive ved med at dele erfaringer med Hertoghes klinik herinde.

Sharon

Lignende tråder

1. Lege Thierry Hertoghe i Belgia!
    Av Lulu i forumet Thierry Hertoghe
    Svar: 28
    Siste melding: 26-06-14, 08:17
  2. Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe
    Av VibekeJ i forumet Fibromyalgi og CFS
    Svar: 13
    Siste melding: 22-03-11, 13:31
  3. Dr. Wilson og dr. Hertoghe om pregnenolone
    Av Anisa i forumet Pregnenolone