Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Threaded View
-
20-09-11, 07:01 #20
Sv: Lege Thierry Hertoghe i Belgia!
Dette skriver du i første innlegg i denne tråden. Du fikk altså DHEA. DHEA er viktig dersom du mangler den. Kan du huske om du fikk noen hormoner du smurte på kroppen, som testosteron? For meg gjorde DHEA og testosteron en kjempeforskjell. Men det er forskjellig hva vi mangler. Det er ikke sikkert at du trengte testosteron, som jeg gjorde.Jeg har aldrig opplevd en så grundig undersøkelse. Utfallet er at jeg fikk masse hormoner på resept, pga lav stoffskifte, binyretrøtthet, og hormoner i ulage: erfa thyroid, hydrocortisone, DHEA, osv. Fikk også skikkelig d-vitamin kur. 25.000 ug to ganger hver uke. I tillegg til omega 6, A vitamin, sink, jod, selen, og kalk. Reseptene kjøpt vi på apoteket rundt hjornet fra legekontoret.
Du kan jo også vurdere om du skal gå til den legen som er elev av Hertoghe her i Norge, Dag Schiøth, Heggeli Helhetssenter i Oslo. Det er lang ventetid. Hormonene koster mer i innkjøp her i Norge, så det kan hende at det prismessige utfallet av behandlingen blir det samme som å reise til Hertoghe, hvor hormonene koster mindre.
Min tanke er som Anisa sier, at dette er hormoner kroppen min ikke danner nok av, jeg må belage meg på å leve med dette resten av livet. Unntaket er kanskje hydrokortison, der tror jeg at jeg muligens kan komme til å enten slutte, eller klare meg på en svært lav dose.
Jeg skjønner at dette blir svært, svært kostbart når hele familien behandles.
Jeg har selv gått fra å være totalt ikke-fungerende til å være normalt fungerende. Jeg tenker at dette er "utgifter til inntekts ervervelse" som det heter i skatteetaten. Du går fra et vrak som enten ikke kan, eller nesten ikke kan, jobbe, til en person som er velfungerende og altså er i stand til å skjøtte en jobb og tjene penger. I Norge i dag tjener folk så mye penger, de skifter ut kjøkkeninnredning og kjøper kostbar elektronikk og dyre sofaer. Kanskje kan mye av dette som er forgjengelig, for å være i en litt åndelig terminologi, forsakes, og så tenker dere i stedet på det mest dyrebare dere har, nemlig helsa? Kan det gå rundt for dere da?
Håper dette ordner seg for dere alle. Og jeg tror ikke du kommer utenom å enten få nye resepter fra Hertoghe, eller oppsøke en kyndig lege der du er nå. Du trenger homonene som et komplett hele.
Varme tanker til deg
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
"Det handler om hormoner" af Thierry Hertoghe
Av nora i forumet BiblioteketSvar: 21Siste melding: 22-04-11, 16:47 -
"Det handler om hormoner" af Thierry Hertoghe
Av nora i forumet Thierry HertogheSvar: 22Siste melding: 22-04-11, 16:47 -
Mulig at erfa Thyroid kan skaffes påreg.fritak fra Belgia
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-10-07, 14:22 -
Lege
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 03-04-07, 21:27 -
Amerikansk lege om TSH
Av Sunva i forumet TSHSvar: 14Siste melding: 09-11-06, 09:19

Svar med sitat

Bokmerker