Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Threaded View
-
19-09-11, 19:24 #17
Sv: Lege Thierry Hertoghe i Belgia!
Hei,
Jeg var dumm - vi kuttet ut alt medisin siden april. Jeg syntes at behandlingen/reisen er kostbart og jeg lurte på om det virkelig var så mye forskjell. Ja, når jeg kuttet ut så fikk jeg se... Det var i mai at jeg begynt å miste håret mitt, i mengder. Nå har jeg circa halvparten av det jeg hadde før. (Heldigvis hadde jeg for tjukt hår så jeg ser ikke rart ut nå, men jeg merker det at det er lite i forhold til hva jeg hadde.) Håret har igjen blitt "umilig", krusete og tørt. Ble etterhvert mer sliten. Huden ble svært tørt, ble svimmel hver gang jeg reiste meg, osv. Så jeg fant ut at jeg trenger medisinen. Egentlig så var det et år siden jeg kuttet jeg ut alle andre medisner enn HC og Erfa. (Liker ikke å ta så mye medisiner...) Syntes ikke det gjorde så forskjell når jeg kuttet ut de andre hormonene.
Så nå skal jeg begynne igjen med å ta medisinen.
Eller, jeg begynt for nesten 3 uker siden. Men, jeg har kun hydrocortisone og erfa igjen, er tom for de andre hormonene. Jeg tenkt at jeg skulle begynne igjen som Hertoghe ba meg å starte, med 15 mg om dagen i 2 uker for å øke til 30 og fortsette med 15 mg økning til jeg var på riktig dose. Startet også med 10 mg HC til frokost og 10 mg HC til lunsj. Det gikk bra i nesten et par uker men så for litt over en uke siden begynt jeg å få vondt i hode, skuldre og nakken. Det er det jeg typisk får når jeg har gjort for mye eller stresset for mye. Jeg våkner hver dag nå circa kl 4 og har kjempe vondt og føler meg for varm og det er nesten umulig å sove igjen.
Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre? Er det for mye/lite erfa? Burde jeg ta enda mer HC? Burde jeg dosere det utover dagen mer? Andre som har erfaring med restart på medisinen? Jeg klarer ikke mye mer vondt. Jeg får ikke gjort noe og det er veldig slitsomt å gå sånn. Jeg gjør minst mulig, ligger på sengen eller sofa og strikker. (Når jeg pleier å få vondt i kroppen så har det vært å hvile som har hjulpet meg å føle bra igjen.)
Håper at noen har litt god råd til meg nå. Jeg trenger det!
Hilsen Lulu
PS barna og mannen min er også på restart på medisinen og de er mer opplagt og i bedre humør alerede.
Lignende tråder
-
"Det handler om hormoner" af Thierry Hertoghe
Av nora i forumet BiblioteketSvar: 21Siste melding: 22-04-11, 16:47 -
"Det handler om hormoner" af Thierry Hertoghe
Av nora i forumet Thierry HertogheSvar: 22Siste melding: 22-04-11, 16:47 -
Mulig at erfa Thyroid kan skaffes påreg.fritak fra Belgia
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-10-07, 14:22 -
Lege
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 03-04-07, 21:27 -
Amerikansk lege om TSH
Av Sunva i forumet TSHSvar: 14Siste melding: 09-11-06, 09:19

Svar med sitat

Bokmerker