Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
16-09-11, 22:30 #3
Sv: Hvis man mistenker binyretretthet....hvordan går man da frem? tar kontakt med?
Hej :-)
Hvis du har råd ville jeg få det undersøgt på en privatklinik med speciale og anerkendelse af binyrerne, da jeg personligt synes at man bliver taget mere alvorligt og fordi almindelig læger IKKE anerkender binyrertræthed. Hvis du ikke har penge så gå til din egen læge og få undesøgt dine binyrer og cortisol-produktion desværre vil du nok kun opnå hjælp hvis du har Addison og ikke "bare" binyrertræthed.
I danmark bruger lægerne ikke spytprøver til at undersøge cortisol med de bruger kun blodprøver, urinprøver og ACTH-test, så jeg måtte privat betale for en spyttest, som bekræftede at jeg meget akut skulle indlægges da jeg intet cortisol producerede. Jeg blev akut indlagt og kom i behandling for min addison og de tog de nødvendige undersøgelser som blodprøver og ACTH-testen, men lægerne ville ikke tro på spyttesten af mit cortisol da det var for "nymodens". I mit tilfælde viste Det dog sig at det var svær addison. Desværre ser de fleste læger meget firkantet på alle prøver i forhold til klinikker som behandler binyrertræthed. Jeg ved desværre ikke så meget om hvordan addison og binyrertræthed fortolkes i norge i forhold til danmark, men held og lykke og god bedring
// Nanna (tullepigen90) -
Svær hypofyseinsufficiens efter et hovedtraume.
Hypofyse Hyperplasi?
For højt prolaktin, hyperprolaktinæmi.
Lignende tråder
-
Legen mistenker Graves
Av uheldig i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 73Siste melding: 22-05-12, 19:38 -
Noen som har råd for hvordan jeg kan gå frem videre?
Av theodora i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 14-10-09, 22:52 -
Hvis Armour utgår, hvordan da bestille noe annet?
Av Bellissimo i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 9Siste melding: 09-10-09, 22:56 -
Hvordan går jeg frem?
Av gevega i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 10-03-09, 09:11 -
Hvis man tar levaxin før blodprøve, hvordan vil det slå ut?
Av gretal i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 15-02-08, 21:19

Svar med sitat
Bokmerker