Viser søkeresultater 1 til 10 av 354
Hybrid View
-
15-09-11, 14:13 #1
Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.
Hei spira

Ja, jeg antar at det er noe liv i kjertelen fortsatt. En endokrinolog kjente på kjertelen for en tre års tid siden, han sa ikke noe spesielt, men jeg tolket det som om at kjertelen min ikke var smuldret bort ihvertfall. Nå har jeg riktignok lave nivåer av Ft3 og Ft3- hva nå det kan bety. UL hadde vært interessant, men er vel ikke noe jeg blir sendt på, antar jeg. Spørsmålet er vel om hvor mye av kjertelen min som er ødelagt. Sist jeg målte antistoffer hos fastlegen hadde de skutt i været. Men så sa legen at antistoff-målinger (TPO) gjort hos Fürst er upålitelige, så neste gang jeg tester antistoffene analyseres det på Aker. Merker jeg generelt har mindre betennelse i kroppen. Kronisk beinhinnebetennelse har nå forsvunnet. Håper kjertelenbetennelsen også har avtatt. Jeg gjør mitt beste med å støtte opp m kosthold etc. Spennende med den personen som sluttet på Thyroid. Hadde vært interessant å vite hva slags hypothyreose hun hadde
-
16-10-11, 12:35 #2
En gladnyhet mht dårlig form i tiden rundt eggløsning. Dette har blitt mye bedre for meg. Det var som jeg mistenkte, relatert til østrogendominans. Har økt dosen min med progesteron i denne tiden, og det har hjulpet. Tidligere tok jeg 20 mg progesteron fra eggløsning og fram til mensstart. Nå tar jeg 40 mg fra ca 3-4 dager før eggløsning til 3-4 dager etter eggløsning. Deretter tar jeg 20 mg fram til mens. Har prøvd meg fram med ulike doser etc de siste tre månedene. Første måned tok jeg progesteron før e.l, men kun 20 mg. Merket da ikke noe spesiell bedring. Måneden etter gikk jeg opp til 40 mg, det var da effekten kom. Har mye å si for formen min!
(Tror nok ikke jeg har mistet eggløsning. Kan skje dersom man tar progesteron før e.l.)
Har gått videre ned på Erfa-dosen. Men holder hver dose lenger nå, minst en måned. Er nå på 45 mg, litt tidlig å si ennå, men det føles fortsatt alt for høyt for meg. Men merker bedring når dosen reduseres.
Ha en god søndag
-
16-10-11, 14:13 #3
Lyder godt, Rufus
Hvilken progesteroncreme bruger du?
-
16-10-11, 14:43 #4
Hei Nielsigne
Jeg bruker denne fra Now-solution: http://www.iherb.com/Now-Foods-Solut...-85-g/779?at=0
-
16-10-11, 23:39 #5
Den bruker jeg også -
og når jeg skal unne meg litt;
http://www.iherb.com/Now-Foods-Natur...85-g/7922?at=0
(samme kremen (koster etpar $ mer..) som dufter lavendel).Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
16-10-11, 23:44 #6
tak for tip & links
Kan godt huske, jeg har været forbi den men ting tager laaang tid for mig, og dette med at beslutte, hvad jeg skal købe hvor
tager ekstra laaang tid.
Med hensyn til lavendel-duften, vil jeg tro, man kan putte en dråbe æterisk lavendel-olie http://www.naturoghelse.dk/shop/lave...isk-3139p.html i noget creme. Det er MEGET stærkt, så en enkelt dråbe giver godt
-
17-10-11, 08:19 #7
Disse to kremene fra "now" kommer i bokser som er med "porsjonstrykk" -
dvs du får en riktig dose av gangen, det er omtrent umulig å få "dufta" disse smådosene med eteriske oljer.
Også greit å vite dette om eteriske oljer:
"Eteriske oljer som er svært giftige er for eksempel: Eukalyptusolje, kamfer, nellikolje,
nåletreolje (terpentin), tetreolje og vintergrønnolje.
Lavendelolje og peppermynteolje er eksempler på mindre giftige eteriske oljer."
og
"Eteriske oljer virker irriterende på slimhinner, øyne og hud.
Ved svelging kan det gi brennende følelse i munnen, kvalme og brekninger.
For de giftigste eteriske oljene er det er fare for nedsatt bevissthet, kramper og pusteproblemer
selv ved svelging av en liten mengde. Symptomene kommer som regel raskt, i løpet av 15-30 min.
For noen eteriske oljer kan symptomene la vente på seg."
http://www.helsedirektoratet.no/gift...giftige_719764Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat

Bokmerker