Hei dere!

Jeg føler meg fortsatt så overdosert! Har gått ned til 75 mg Thyroid for en uke siden. Har gått gradvis ned på dosen i sommer. Tatt av ca 15 mg hver 14.dag. Jeg føler meg ikke noe mindre overdosert av den grunn. For meg føles det nesten som om jeg ikke kan gå ned i dose fort nok. Avtalte med legen at jeg skulle gå gradvis ned på dosen min. Men det var aldri snakk om å gå så langt ned som jeg har gjort. Jeg skjønner at jeg må gi kroppen tid til å venne seg til nytt hormonnivå, og er det å ta av 15 mg annenhver uke for kjapt?

Jeg har jo alltid hatt problemer med å tolke symptomer, men jeg er nå mer og mer sikker på at det som plager meg mest er overdoseringssymtomer. Jeg blir riktignok ikke hyper, urolig eller nervøs av å være overdosert. Blir mer trøtt og uopplagt, varm og har kraftig puls og sover dårlig. Bruker ikke lenger hc. Men er fortsatt på Florinef. Nå tror jeg mitt Florinef-behov er synkende fordi jeg merker at jeg ikke har samme behov for å ta salt i tillegg til Flornef.

Det jeg begynner å tenke på nå, er om jeg kan klare meg med en svært lav dose Thyroid. Da jeg ble syk var det først binyrene som gav etter (følte meg veldig stresset og hadde problemer med blodsukker og tørst). Noen måneder etter kom stoffskiftesymptomene for fullt. Nå som binyrene er bedre, synker behovet for Thyroid drastisk. Binyrene ble trolig syke av min antibiotika-belastede tarm. Nå har jeg ryddet ordentlig i tarmen, tar jevnlig trmskylinger, er på diett og har fått renset kroppen godt.

Men når det er sagt, tror jeg at jeg hadde stoffskifteproblemer fra tenårene av. Jeg var imidlertid ikke veldig syk, men plaget av mange luftveisinfeksjoner, konstant frysing, en del leddplager og noen konsentrasjonsvansker.

Det blir spennende å se hvor jeg ender. Jeg begynner nå å fjerne en av de viktigste grunnene til at jeg ble syk (tarmproblemene), så da lurer jeg på hva som kommer til å skje videre med mitt behov for hormoner.

Noen som har synspunkter på neddoseringen, gi meg et pip

Ha en god dag