Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Threaded View

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: Erfa Thyroid og diabetes

Hei Anisa

Jeg likte spesielt denne metaforiske illustrasjonen din hvor medisinen er på reise:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Man kan sige om disse to lægemiddelgrupper, at hvor Thyroid USP "rejser" direkte til sine destinationsceller, ad den kortest muligt vej - rejser den "identisk T4-molekylstruktur" ad adskillige omveje, med flere ophold undervejs og skal hver gang have en ny billet for at komme videre. Når den så til sidst når frem til målet, er det ikke sikkert at den har den rette nøgle til at åbne døren til destinations-cellen, fordi den "identisk T4-molekylstruktur" var igennem så mange "processer" undervejs, at det er ikke sikkert at den er den samme "identisk T4-molekylstruktur" som den var ved rejsen begyndelse.
    En ørliten oppklaring for ellers kan det virke her
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Opprinnelig postet av Elbeth
    Et annet sted i samme artikkel sier Omdal under overskriften: Hvis Levaxin-behandling er like naturlig som behandling med Armour (Thyroid) - da lurer jeg også på hvorfor ikke begge deler er likestilt for legene og Legemiddelverket i Norge.
    som om det er Omdal som lurer på .....hvorfor ikke begge deler er likestilt for legene og Legemiddelverket i Norge, men utifra påstandene til Omdal under overskriften Begrepene naturlig og bioidentisk stiller jeg dette spørsmålet.

Jeg har begynt å finlese noen av Thyra-bladene (medlemsbladet til NTF - Norsk Thyreoideaforbund), og finner at Omdal også nå i siste utgave av Thyra nr 2/11 flere steder nevner at Levaxin er bioidentisk til Thyroid, noe som du så godt beskriver er riv rav ruskende galt. Flere artikler nevner dessuten kun Levaxin som behandling for hypothyreose. I siste Thyra har lederen på side 3 "Kjære medlem!" opplysning om et kurs om hypothyreose;
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kristin Kvalsnes i nr. Thyra 2/11
    " Kurs om hypothyreose Nycomed har utarbeidet et e-læringsprogram for leger om hypothyreose (lavt stoffskifte). Link til dette vil bli lagt ut på nettsiden vår etter hvert, men foreløpig finner man det på www.helsenett.no/kurs/hypothyreose/player.htm og jeg vil oppfordre alle til å informere sin lege om dette. Kurset er laget med tanke på å gi legene en utstrakt hånd. En liten halvtime på skolebenken og faglig input om hypothyreose. Men kurset er tilgjengelig for alle interessert som har tilgang på internett."
    NTF tilbyr et kurs av Nycomed Pharma som er produsenter av bl.a Levaxin! NTF kan ikke si de ikke er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien. Dette er gratis reklame og leger få nok av denslags tilbud om opplæring i regi av legemiddelfirma som kun vil ha kunder de kan tjene penger på !
    Det er på høy tid at vi som har stoffskiftesykdom her i Norge også protesterer mot å bli geleidet på Levaxintoget som stadig sporer av og aldri kommer fram!
    Sist endret av Elbeth; 05-09-11 kl 15:02

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. LADA. Latent Autoimmune Diabetes of Adulthood: Diabetes Type 1½
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og diabetes
    Svar: 0
    Siste melding: 06-07-10, 11:58
  3. Erfa Thyroid fra fastlegen
    Av BeritM i forumet Naturlig Thyroid medisiner