Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
Jeg ville bare si hei Enilaim og håper noen her på forumet kan svare deg. Det er fint å ha et forum med likesinnede å dele erfaringer med.
Jeg har også hatt spontan-abortert, men dette var før jeg fikk lavt stoffskifte. Fosteret (ca 2 måneder) hadde åpen rygg, og jeg prøver å finne forklaringer til hvorfor slikt skjer. Også om slikt kan ha vært med på å utløse min sykdom. Jeg har vært gravid syv ganger, født fem friske barn hvor en sønn døde i krybbedøden 79 dager gammel
Derfor har jeg de senere år begynt å notere spesielle ting i mitt liv som kan ha utløst lavt stoffskifte. Lavt stoffskifte kan dessuten være arvelig, noe å ha i bakhodet når det gjelder dine barn.

Lykke til !

-lig hilsen Elbeth
Hei Elbeth,

det var trist å lese om de to barn du har mistet! Det ble veldig tøft en stund for meg også, etter at jeg har mistet mitt. Det føles jo litt ok å gjøre noe i etterkant!

Har du noen antistoffer i blodet? Jeg har jo ikke det, og i så fall tror jeg ikke det er arvelig, etter det jeg leser ulike steder, men sikker er jeg ikke enda. Det virker uansett ikke vanlig med hypotyreose UTEN antistoffer. Jeg kjenner foreløpig bare disse 4 årsakene: man har tatt medikamenter som gjør det eller stråleterapi eller tumor i hypofysen eller fødselen har gitt skader på hypofysen hos mor (men sistnevnte har jeg bare lest et eneste sted). Og da er det jo ikke arvelig!?

Min lege sier jo at fødslene var årsaken og at det er arvelig - men det kan jeg altså ikke forstå utfra det jeg har lest hittil, fordi jeg ikke har antistoffer. *sukk*

Er fremdeles ganske usikker på hvordan jeg skal snakke med legen min om det, men jeg skal mase meg til en oversikt over verdiene og få målt fT3 også (noen sier det kan være relevant)...

Hilsen Enilaim.