Og via litt google-oversettelse - m litt ruffly rettinger:

Hvis du bruker skjoldbruskmedisin, men ikke får lindret symptomene dine helt, så burde du ta en kikk på denne filmen, og kanskje lese forklaringen også (klikk på "vis flere" linken nedenfor for å lese resten av denne):

Som jeg nevnte i den opprinnelige filmen ("Vårt hellige Mirakel av den ufeilbarlige TSH Test"), jeg er pasient, ikke lege.
Men som mange pasienter med hypotyreosehar jeg måttet lære mye om det endokrine systemet fordi behandlingen rett og slett ikke hjalp.

Jeg har funnet ut at det er en konspirasjon av stillhet rundt et annet endokrint organ og som kan være hele kilden til elendigheten din: binyrene (les: binyrebarken).
Disse kjertlene sitter på toppen av nyrene og skiller ut en rekke ulike hormoner, men kanskje det viktigste av alle er kortisol, som du vil dø uten.

Kortisol er ofte kalt "stresshormon" fordi det stiger i tider med stress, og gir deg mulighet til å håndtere det. Det øker blodtrykket, øker glukoneogenesen (etableringen av blodsukkeret ut av fett og proteiner) og reduserer den inflammatoriske responsen, blant annet.
Du ville dø uten kortisol, men som ethvert hormon, kan for mye være like ille som for lite.

Kortisol viser seg å være av spesiell interesse for stoffskifte-pasienter, det er sterke bevis nå for at kortisol er nødvendig for konvertering av T4 til T3, samt for den påfølgende aktivering av T3 reseptoren. Kort sagt, du kan ikke bruke din thyroide medisin uten kortisol.

Hvis du har opplevd mye stress eller har svake binyrer av andre grunner, har du kanskje ikke nok kortisol til å kunne bruke thyroid medisin.
Jeg tok tre grain av dessikert thyroid og kunne ikke merke noen forskjell i det hele tatt til å gå helt opp til 5 grain.
Min kroppstemperatur var fortsatt lav, mine nakkemuskler var fortsatt vonde og jeg var fortsatt utslitt av å gå hjem etter jobb.

Det var som en ørkenvandring og til slutt ha vært hos syv leger, men endelig fant jeg en som ga meg en spytt-basert kortisol test og foreskrev hydrokortison.
Den aller første dagen jeg tok det, hoppet min kroppstemperatur rett tilbake til 37 grader (den hadde ikke vært så høy på 15 år) og mine andre symptomer på lavt stoffskifte begynte å avta. Utrolig, jeg * mistet * tom noen få pounds (jeg var redd for akkurat det motsatte).

Dette er mitt forsøk på å få ut kunnskapen, fordi de fleste nåværende leger bokstavelig talt ikke tror på svake binyrene, og det er ingen ICD (International Classification of Disease) kode for tilstanden, som trolig ville være mest presist kalles hypoadrenalism hvis det var .

Jeg anbefaler en bok som heter "Sikker Bruk av kortisol" av William MckJeffries for mer om kortisol. For alle stoffksifte-relatert informasjon du noengang kan håpe å finne på ett sted, så er StopTheThyroidMadness.com det desidert beste stedet jeg har funnet.

Sist, men ikke minst; takk for at du ser på filmen min, jeg ber om unnskyldning for klønete humor, og håper du finner denne informasjonen nyttig!"