Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
"Da fikk jeg akkurat telefon fra Oslo Akutten (pokkers orddeling), og jeg må si jeg får bare mer og mer respekt for legen der. Utifra blodprøvene mine sa hun at jeg fint kunne oppjustere dosene mine, for jeg hadde mye TSH å gå på, og hun var enig i at jeg burde komme tilbake til henne om endokrinologen ikke "trodde på" binyretrøtthet om blodprøvene mine indikerte noe der...Flink dame! Litt stresset, men uansett flink " Av tiwas Medisinering i påvente av prøvesvar og time
Sitat Opprinnelig skrevet av Jerene Vis post
Jeg har vært hos legen på Oslo Akutten i går. Hun hører ikke til de legene som automatisk konkluderer med at du er hyper med TSH under 0,2, hun har faktisk tid til å spørre om symptomene dine først. Bare dét er verd pengene.

Jeg fikk inntrykk av at hun henviser videre til Omdal på Balder hvis det er snakk om naturlig thyroid, men hun skriver ut Liotyronin hvis det er fornuftige grunner for det. Jeg vil anbefale å møte forberedt, for resepten sitter ikke løst.

PS: Jeg tok 10µg Lio i går ettermiddag - det satt som et skudd. Normal puls og nesten normal temperatur igjen.
Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
Definitivt ingen betong om vi har vært hos samme kvinnelige lege. Var så oppgitt over dårlig form, masse plager og ingen bedring selv med økt medisinering i 2 mnd. (og syk fastlege som har flyttet timen min i snart 2 uker) at jeg også havnet på OsloAkutten. God opplevelse! Havnet ut på større regning (1200,-) men så har jeg tatt mange glass med blod også da. Stoffskifte, hematologi, masse andre hormoner, avføringsprøver siden jeg har slitt med fordøyelse, tarmproblemer og dårlig konvertering til FT3 siden jeg hadde en mage/tarminfeksjon i november i fjor. Hun hadde tid til å høre på ALT! og spurte til og med om det var noe mer....
Sjelden god opplevelse!
Vi har fått en fersk melding om Osloakutten:

"Den kvinnelige legen på Osloakutten som hjalp søsteren min for halvannet år siden, hun er nok ikke fullt så modig. Hun har en fortid bak seg på Balder, hun tok alle klassiske "Balderprøver" av henne, men da det kom til å handle, grep hun seg i det. For nå jobber hun på en annen klinikk, med en annen profil… Om det er henne Anisa tenker på i tråden til Siljenta, tror jeg ikke det er veien å gå. Jeg tviler på om hun vil få hjelp for fx binyrer der."