Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
21-08-11, 12:32 #3
Sv: Når leger koster samfunnet mer enn pasienter
Hej Elbeth

Tusind tak for et FANTASTISK godt eksempel på mine pointer med denne tråd.
I din profil skriver du bl.a.: "Kvinne født i 1952, etter min 4-de fødsel 1986 gikk jeg gradvis opp i vekt, var mye sliten og fikk ofte infeksjon før diagnosen hypotyreose februar 2005". Dvs. fra du begyndte at udvikle symptomer i 1986 og til du fik diagnosen i 2005 - er der gået 19 år! Du skrev her på forummet før:
Selv om du sandsynligvis har slidt som en lille hest for at bevare dit job i disse 19 år før du fik diagnosen, har diagnosen altså ikke hjulpet på erhvervsevnen, simpelt hen fordi den blev stillet mange år for sent! Så i stedet for at være sund og rørig endnu 5-6 år før du skulle pensioneres som almindelig pensionist - har du allerede i nogle år (?) "kostet samfundet penge" takket være alle de sløve læger, der årene igennem satte en teoretisk, "skrivebords-behandlingsparadigme" over dit bedste som menneske, hustru, mor og borger. Regningen for denne lægernes sløsethed med behandling og dit liv, betales nu af samfundet!
Selv nu, når du prøver at redde resterne af evnen til at leve og eksistere, gennem anden medicinsk behandling, end den, der efter flere år fortsat ikke hjælper nok - skal du slås mod det system, lægerne egenhændigt har indrettet, og som skjuler for offentligheden, at der findes en mere effektiv behandling, end de syntetiske hormoner fremstillet af lægernes trofast støtte - medicinalindustrien.
Mit bud er, at var du blevet undersøgt nøje, og behandlet med Thyroid allerede i slutningen af 1980-erne - var du i dag fortsat i job, tjente dine egne penge, betalte skat, og guderne må vide, hvornår du først ville blive klar til at gå på folkepension (eller hvad den nu ellers hedder på norsk). Med dit medfødte drive - ville det slet ikke overraske mig, hvis du først gik på pension som 70-årig, eller endda et par år senere. Men sådan skulle jo ikke gå, bestemte dine læger.
19 svækkede år uden diagnose og snart 6 år med diagnose, dog uden effektiv behandling samt masser af udgifter for samfundet i alle årene, takket være læger. Jeg tager hatten af for, at du endnu ikke er druknet i bitterhed. Respekt!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Pasienter som får substitusjonsbehandling med tyroksin
Av smgj i forumet TSHSvar: 1Siste melding: 27-11-10, 20:52 -
Hypotyreose koster penger
Av Vigdis i forumet Frustrert og leiSvar: 2Siste melding: 16-06-09, 16:30 -
Pasienter med TSH under 10 har ikke hypotyreose ( fra en endokrinolog)
Av cathrin i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 22Siste melding: 11-10-07, 16:23 -
Hypothyreose pasienter søkes
Av i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 14-09-05, 09:47

Legen må tenke på pasientenes beste og er bundet på hender og føtter overfor å gi ansvaret til kommunen når kommunekassen er tom. "Var i hundan" har pengene som skulle brukes på IA- tiltaket tatt veien
Svar med sitat
Bokmerker