Viser søkeresultater 1 til 10 av 82
Threaded View
-
17-08-11, 21:43 #9
Sv: Cortef og bivirkninger.
Hei igjen og tusen takk for svar.

Jeg har desverre ikke prøvesvar fra kortisol i spytt og selv om jeg fikk de lest opp i går på Balder husker jeg de ikke.. Jeg har prøvesvar på blodprøve tatt kl 08 fastende og der var kortisol 219( referanse: 138-690) Men det var slik at prøven tatt kl 08 og 12 var i nedre referranse område, mens de kl 16 og 22 var bedre slik at total kortisolen ikke var så ille mente hun. Ikke vet jeg, jeg er iallefall helt tom første del av dagen og kommer liksom ikke skikkelig igang.
Jeg har jo byttet lege på Balder etter to år hos en med null progresjon. Hun jeg går til nå sier hun har studert hormoner i Belgia og jobber etter like prinsipper som D.S på Heggeli. For jeg nevnte at jeg hadde time hos D.S 29 august og hun mente det ikke var nødvendig. Hva skal man tro? Jeg kommer nok til å dra til Heggeli uansett, for her er det så mange lovord om denne legen og hans behandligsstrategi.
Når det gjelder stoffskiftet er prøvene også innenfor normalen. T4 på 16-17 og T3 nede i 4,2 ved siste måling, TSH 1,13 Derfor skulle jeg forsøke Erfa. Har ikke fått foreskrevet Tyroxin ennå.
Den første legen på Balder mente det var binyrer som var hovedproblem og den siste mente det var stoffskiftet. Etter det jeg har lest henger dette veldig nøye sammen og må behandles diagonalt. Er det ikke slik? Også eggstokker/testikler vil bli rammet dersom det er ubalanse/mangler i overnevnte? Jeg skulle bruke østrogen plaster 100 mcg fra 5-25 dag og progesteron tabletter fra 15-25 dag, ikke krem. Hvorfor vet jeg ikke...Jeg leverte alle resepter på apoteket i Oslo før jeg dro hjem så jeg vet ikke preparat navnene ennå. Får de nok sendt iløpet av denne uken...
Jeg skal også ta en avføringsprøve som de sender til et labratorium i danmark, samt en utrolig dyr døgnurin prøve for bla stoffskifte og kortisol. Dette har jeg ikke gjort før så det er mulig man får et klarere bilde da. Aldosteron er lavt , men ikke helt i bunn så legen mente det ikke var grunnen til at jeg måtte så ofte på do... Mitt testosteron er også lavt, 0,9 så det kan ikke være det som gir kviser og håravfall. Har lav C-peptid( 120 fatende), noe jeg tenker er med å gi lavt blodsukker.
Nei det er sannelig ikke lett å vite hva man skal gjøre når ting blir så komplisert og legene som virkelig kan dette er så få...
Men hvis du mener Anisa, at det er ok å ta hydrokortison før sengetid skal jeg jammen prøve dette. For jeg er veldig sikker på at det er HC som gjør meg så trett. Før jeg begynnte på det hadde jeg store søvn problemer og brukte lang tid på innsovning, samt våknet flere ganger om natta. Nå er det eneste jeg vil..sove. Helt sprøtt når andre beskriver HC som speed...
Lurer på en liten ting til. Har de siste dagene hatt skikkelig smerter over nyrerregionen, veldig ubehagelig. Kan dette ha noe med HC bruken og gjøre( 5 mg morgen og formiddag.)
Mvh.
NoraSist endret av Admin; 18-08-11 kl 09:02 Begrunnelse: Innlegg delt inn i mindre segmenter
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Binyretretthet???
Av Aud. i forumet DagbokerSvar: 12Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Har jeg binyretretthet?
Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 25-03-10, 10:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49

Svar med sitat

Bokmerker