Viser søkeresultater 1 til 10 av 82
Threaded View
-
17-08-11, 13:13 #9
Sv: Cortef og bivirkninger.
Der er ingen grund til særlig spænding, Nora2
Jeg tør tage et væddemål på, at du ikke vil mærke stort mere, end du gør nu. 30 mg om morgenen, vil kun påvirke TSH og nicht wider. Når det er fra Balder, da kan jeg næsten regne ud, at du er også på Levaxin. Hvor meget er dosen pr dag?
Personligt mener jeg, at du kan fremme effekten ved at tage begge dele (Levaxin og Erfa) til sengetid. Det samme mener jeg om hydrocortison. Det er simpelt hen det bedste og giver en fin effekt, der er meget bedre end medicin-om-dagen, og så kunne det løse din evt. søvntrang (hvis den, vel at mærke stammer fra HC).
Cortef (cortisol) kan reducere omdannelsen fra T4 til T3 KUN og udelukkende, hvis man har alt for meget cortisol i systemet, som f.eks. ved Cushing's. Ved underskud - binyreinsufficiens - forholder det sig direkte modsat: tilskud af HC netop fremmer omdannelsen af T4 til T3.
Hvilken slags progesteroncreme tænker lægen på? Har du brugt den allerede, eller skal du først til det? Der fandtes her brugere, der smørte sig med progesteron-creme fremstillet på Ullevål-sygehusapoteket (hvis jeg husker korrekt). Det var altså ikke den creme som hjælper. Ullevål-cremen er fyldt med "progestin", hvilket er syntetisk, ikke-bioidentisk afart af progesteron, og selv om det ikke er "ægte" progesteron, bliver det kaldt for "progesteron". Til gengæld har det "uægte" progestin en hel del bivirkninger, som den "ægte" overhovedet ikke har.
Den progesteroncreme du har læst pæne omtaler af, er f.eks. denne (den oprindelige klassiker fra Life Flo, eller denne (Now Foods) og mig bekendt, fås den ikke på vores apoteker, men skal skaffes fra udlandet.
Hvis du er interesseret i et bivirkningsfrit tilskud af "østrogen", kan Bi-Estro Care Body Cream with Estriol & Estradiol anbefales, tillige med den binyreunderstøttende Life Flo Pregnenolone Body Cream og Life Flo DHEA Plus Body Cream. Det kan godt være at det vil føles "for meget" med alle disse cremer, og at sluge et par tabletter føles nemmere, men det handler altså ikke om at det skal være nemt. Det handler om at få det bedre, og bedring er kun bedring, hvis behandlingen giver mindst muligt bivirkninger.
Det kommer an på, hvad lægen mener med "ikke så ille". Sædvanligvis skal ens binyrer ned under 10% af sin oprindelige "produktivitet" før lægerne anerkender tilstanden som værende sygelig. Kan du huske dine spytprøve-tal?
Min personlig, men ellers kildebegrundet teori er, at vores sunde binyrer producerer akkurat den mængde af cortisol (og andre binyrehormoner) den individuelle krop har brug for. Så når binyrene svækkes (uanset årsagen) vil selv et underskud på nogle få procent give symptomer.
... men det får du ikke vores almindelige læger til at anerkende og iflg. min personlige overbevisning (baseret på indtryk efter at have læst og reflekteret over flere beretninger fra Balder-patienter) - er det ikke på Balder, at man finder innovative hormon-læger.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Binyretretthet???
Av Aud. i forumet DagbokerSvar: 12Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Har jeg binyretretthet?
Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 25-03-10, 10:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49

Svar med sitat

Bokmerker