Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
12-07-11, 17:42 #1
Sv: Litt forvirret over prøvesvar...
Det er veldig godt å høre at du er nede i 5 mg HC selv om du kanskje må opp litt igjen. Jeg bruker fortsatt 25 mg, men har redusert fra 31,25mg. Da føles det som om jeg vet at jeg kommer ytterligere ned i dose jeg også når jeg bare tar tiden til hjelp. Jeg vil bare understreke at jeg ikke er hundre prosent sikker på det jeg sier om antistoffer og thyoid behandling. Jeg mener å huske dette fra før jeg jeg startet med Erfa selv. Jeg er også skeptisk til høye antostoffer. Mine var på over 6000 når jeg først ble syk. Sist målt for et år siden var de tett oppunder 1000. Graden av antistoffer sier noe om graden av sykdom også sies det, uten at jeg har sett noe forskning på det. Men har man antistoffer er kjertelen under destruksjon uansett, det er helt sikkert. Du burde få sjekket nivået av øvrige hormoner også. Det kan kanskje føre deg videre frem.
-
12-07-11, 18:39 #2

Lurer på om andre reagerer så sterkt som meg på å ha eggløsning. (Blondie, du slipper vel unna de største svigningene pga hormonspiral, var det ikke sånn?)
Tidligere var det mensuka som var verst. Nå er det nesten min beste uke. Etter at jeg fikk tilbake eggløsning, er EL definitivt den verste tiden i måneden (ca 3-4 dager før og 3-4 dager etter EL). Driver og tenker på om det er høyt østrogennivå som gjør at jeg føler meg dårlig da, og tilsvarende lavt østrogennivå som gjør at formen er relativt bra under mens? Eller ihvertfall østrogennivå i forhold til andre hormoner? Får høre hva legen tenker om dette.
-
14-07-11, 16:10 #3
Dette er pussig, jeg har det på samme måte. Jeg har hatt vanlig syklus i mange år, dvs. ikke brukt noen form for hormon/prevensjon. Men for ca 2 år siden begynte jeg å bruke progesteron-krem. Smører 1 g
daglig fra ca dag 12 i syklus og til mens kommer. Før var dagene før mens+mensuka verst, nå har det endret seg til slik du beskriver.
Jeg bruker ikke Levaxin el. noe annet.
-
15-07-11, 06:14 #4
Ja, det rart at du også har det sånn, Tily. Jeg bruker også progesteronkrem. Har gjort det i halvannet år, og bruker det på samme måte som deg (ca 1,3 gr krem= 20 mg progesteron). Heldigvis blir det stadig bedre. De første månedene etter eggløsningen startet igjen i høst var fryktelige. Nå er det mindre ille. Men jeg legger sjelden planer for den tida i måneden. Da må jeg ta det helt rolig.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker