Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: Vanskelig å medisinere
Hybrid View
-
31-12-10, 12:07 #1
Sv: Symptomer og jobbstart
Hej Askepott

Der mange symptomer hypothyreose har tilfælles med symptomer på slitne binyrer. Det kan du læse om bl.a. i tråden Skjoldbruskkirtel - binyrer: en ubrydelig forbindelse (hvor du også finder en nærmere forklaring på T3) og hos kris.
Når det er sagt, så er dit TSH alt for højt i forhold til det høje FT4 (25,5). Umiddelbart skulle det gerne indikere forhøjet stofskifte, men uden måling af FT3 - Jeanette skriver om - kan man ikke skønne noget som helst.
T3 er thyreoideahormon trijodtyronin som kun ca. 7% af produceres i skjoldbruskkirtlen, mens resten omdannes af T4 i alle kroppens iltforbrugende celler og - af 2 "T3-underhormoner" i tarmen, hvis den er sund. Er denne omdannelse i kroppens celler forstyrret af en eller anden grund - får man symptomer på hypothyreose (selv når/hvis FT4 er normalt eller højt). Det er derfor at måling af FT3 er vigtig, selv om laboratorierne (og visse læger) mener af denne "Analysen er av liten (ingen) verdi ved hypothyreose". Det er nok derfor at du ikke fik målt dit FT3 og dette tyder på at du nok ikke er i hænderne på den rette læge.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Vanskelig å etablere seg i dag gitt...
Av Moxa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 17-02-10, 22:26 -
lett/vanskelig er det å bli gravid med stoffskiftesykdom?
Av Lissa i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 29-10-08, 21:03 -
hjelpes meg, så vanskelig dette er.
Av Frustrert i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 14-05-08, 18:28 -
Vanskelig å orientere seg
Av Bille i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 14Siste melding: 18-08-07, 10:27 -
Vanskelig å bli gravid?
Av Ruth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 25-05-05, 13:54

Svar med sitat
Bokmerker