Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
05-08-11, 11:25 #1
Sv: ERFA THYROID - utløper dato
Problemet er, at samme sker ikke ved bokse med 100 tabletter. Det betyder, at hvis man har 5 bokse med 100 tabletter i hver, og med samme udløbsdato - vil alle 500 tabletter (i alt) have samme virkning til den sidste tablet er slugt. Men det kan ske, at holdbarheden falder ved en boks med 500 tabletter, fordi en stor boks åbnes og lukke 200-400 gange før den er helt tom for pillerne.
Det betyder en del, når årstiderne skifter, ude- og rumtemperatur skifter også, luftfugtighed skifter fra høj til lav, eller omvendt og såfremt en stor boks med 500 tabletter ikke indeholder en "Freshness Packet", vil tabletterne i boksen blive påvirket af (særlig) luftfugtighed og temperaturudsving.
Holdbarheden er afhængig af, ikke en bestemt temperatur, men en stabil temperatur - uden for store udsving op og ned. Holdbarheden er også afhængig af, at luftfugtigheden inde i pilleboksen er lav og stabilt lav.
Det bedste er at hælde Erfa-piller nok til f.eks. 1 måned over i en anden, mindre boks, mens den oprindelige, store boks gemmes væk i f.eks. en kælder eller andet sted (gerne uden vinduer) i huset, hvor rumtemperatur ikke svinger op og ned som dagen skrider frem, eller årstiderne skifter. Den oprindelige boks åbnes først igen næste gang man skal hælde piller nok til næste måneds brug, over på en anden boks.
Sidst men ikke mindst - hvis man har købt f.eks. kosttilskud med denne eller anden type af "Freshness Packet" - skal man ikke smide det hele ud når boksen er tom, men flytte "Freshness Packet" over til den store Erfa-boks, hvor den får lov til at ligge i fred, og sørge for at der ikke er nogen fugtighed inde i boksen.
Hvis man ikke har en ledig "Freshness Packet" - er det næstbedste at fylde boksen med frisk, rent bomuldsvat, og skifte vattotten ud med en ny, hver gang man åbner boksen for at få næste måneds portion ud.
Jeg selv bruger Thyroid-S, og den er så meget hårdere komprimeret end Erfa eller Armour, at hyppig genåbning af pilleglasset eller luftfugtighed som slipper ind imens pilleglasset er åbent, skader ikke holdbarheden af Thyroid-S, som det kan være tilfælde med de blødere Erfa- eller Armour-tabletter. Alligevel tager jeg ingen chancer og hælder tabletter nok til en måned på en anden beholder, så pilleglasset bliver kun åbnet 7-8 gange i hele sin levetid.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-08-11, 11:32 #2
Fin måde at bevare holdbarheden på - jeg vil straks gå ud og dosere til en måneds forbrug

Kærlig hilsen
Cirkeline
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske
-
05-08-11, 11:51 #3
Takk for innput :-)
Jeg har kontaktet "Canada - Erfa produsent" og får kun unnvikende svar tilbake.
Er det mulig å kjøpe 100 tbl bokser i Norge? Hva er prisen for en boks da?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
05-08-11, 13:14 #4
Hvorfor ikke gjøre som Anisa foreslår, putte pillene i flere bokser? Selv oppbevarer jeg pillene i kjøleskapet. Vet at Anisa tidligere har anbefalt fryser, det er en god ide når vi har å gjøre med 500 x i en boks. Faren ved å få dem i 100 x er at de blir dyrere. Vi er mange som er glade for prisfallet som kom da Erfa kom til Norge

Er du helt sikker på at det du opplever handler om at Erfa er forringet, og ikke at kroppen din ber om lavere dose? Min erfaring så langt er at jeg nå trenger mye lavere dose enn tidligere for å ha det bra. Det er mange komponenter som kan påvirke formen• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Dosering av erfa thyroid
Av coco i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 46Siste melding: 04-09-11, 21:55 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29

Svar med sitat
Bokmerker