Viser søkeresultater 151 til 160 av 187
-
17-01-07, 10:44 #151
Så bra at du ikke gav opp, men fikk "rett" til slutt!
Lurte bare på en ting: da du tok denne 24t urinprøven, vet du hvor den ble sendt og tilsatte du syre til urinen og lot det stå kaldt mens du samlet den opp?
I Aker sine rutiner for døgnanalyser, står det at en skal tilsette syre fra starten og at det skal stå kaldt undre oppsamlingne.
Jeg har nettopp tatt en slik prøve selv. Men fikk beskjed av legen/kontordamene at det ikke var nødvendig å tilsette syre. Ringte da til Aker, og de bekreftet det jeg sa. Og sa også at hvis en ikke gjorde det ble resultatet feil. Det ville vise mindre av stoffene i urinene, siden de blir brutt ned av oksygenen. Det vil jo si at kanskje flere passisenter får feil svar, og at de er "friske"......
Nå var det min mann som leverer prøven, og han sa at de skulle sende den til nærmeste sykehus der de tok annalyser som ikke var tilsatt syre. Så nå er jeg spendt på hvor den ble sendt og om det viser noe....Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
-
17-01-07, 11:02 #152
så flott
at du fikk diagnosen:
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
17-01-07, 11:02 #153
så flott
at du fikk diagnosen:
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
03-02-09, 14:20 #154
HJELP! Hypothyreose. Nå klarer jeg snart ikke mer....
Litt historie
1995: "teppet" gikk ned. Jeg ble HELT plutselig dårligere. Trøtt, tåkete, kald.
Legene fant at jeg hadde hatt kyssesyke noen år tidligere, at jeg hadde hatt borrelia en stund tidligere. TSH var 6,7 og T4 var 23. Ingen andre hormonprøver ble tatt.
Diagnose: Hypothyreose.
Medisinering: Levaxin (Thyroxin)
Jeg ble IKKE bedre av medisinen, men skulle likevel fortsette med Levaxin. Jeg var ung, og godkjente svaret og det å føle meg redusert. Sunn mat, trening og store ambisjoner hjelp meg gjennom studier og inn i en karrierejobb i 2002.
2003- 2005: Etter 2 fødsler ble helsa brått svært mye dårligere. Jeg var så i tåkeheimen at jeg ikke klarte å snakke uten å snøvle. Inn og ut fra leger siden da, uten at det har hjulpet mye. Delvis er det min skyld, fordi jeg har vært for sliten til å takle mer enn karrierejobb, unger og 5 flyttinger, 4 forskjellige kommuner og 5 forskjellige leger.... Delvis har det vært legenes skyld fordi hver enkelt av flyttingene har medført nye leger som "vil vente og se".
2009: Jeg er sykemeldt på 5. måned, og har det IKKE bra. Jeg svimer av og faller i bakken, en gang pga lavt blodsukker, andre ganger usikkert hvorfor. Hele tiden går jeg halvt i svime og tåka kommer og går.
Legen mener jeg kan ha ME, og holder på å utrede meg i forhold til det.
I tillegg kjemper jeg en kamp for å få blodprøvene jeg trenger, og for å få hjelp av endokrinolog.
Blodprøver viser:
- for høy T4 når TSH er OK.
- Blodkalsium har noen ganger vært like over referanseverdien, men er nå OK.
- DHEA er for lav.
- Østrogen er svært høyt.
- Blodsukkeret er i laveste del av referanseområdet
- Jeg tror selv blodtrykket mitt er lavt, utjevningstrykket virker helt elendig, men jeg måler perfekt blodtrykk hos legen (snitt siste år 120/78)
Legen ber meg slappe av og vente.
Det er skikkelig kjipt. Jeg ødelegger livet mitt akkurat nå. Barna mine har en mor på sofaen, som ikke tåler mas, lyd, lek eller sosial omgang. Karrieren min, som jeg har kjempet vanvittig mye for, er i ferd med å gå til h.... Ekteskapet mitt... Vel, jeg kan si så mye som at mannen min er lei av å være "alene" om alt. Jeg føler meg så forbannet ubrukelig. Og legen sier jeg ikke har ventet lenge nok, og tilbyr meg, som alle andre leger, lykkepiller. FAEN. Jeg vil ikke slippe unna følelsene mine av håpløshet over å ikke ha noe liv. Jeg vil ha et liv!!
Et lite hjertesukk der.... Jeg har sett litt på forumet, og skjønner at det er mange som har mye erfaring, og håper på at noen her kan ha noe å tilføye til legenes "vent og se"....
-
03-02-09, 16:41 #155
Sv: HJELP! Nå klarer jeg snart ikke mer....
Kan desverre bare nikke gjennkjennende til historien din Dolphin.
Både fordi jeg har lest så mange likende historier her, og fordi jeg har samme historien selv. (syns min er enda verre)
Jeg reagerer kraftig på at du skal vente !
Hva F... skal du vente på ? At livet snart er slutt likevel så det ikke blir nødvendig å forsøke noe ?
Og slike holdninger fra den som skal hjelpe fører bare til at du må mobilisere all din kraft du har igjen, på å finne noen som vil hjelpe deg.
Det som først og fremst hjalp meg, var at jeg klarte å få mast, og tilslutt lurt, meg til å begynne med Armour istedenfor Levaxin.
I fjor oppdaget jeg at D-vitamin har en meget gunstig effekt, så hvis jeg hadde prøvd det tidligere, og det hadde hatt samme effekt den gangen jeg var på Levaxin, er det ikke sikkert jeg hadde bytta til Armour.
Men det får jeg aldri visshet i da.........
Prøv D3 i noen måneder. Funker ikke det tilstrekkelig, så bytt til Armour - er mine sterkt subjektive løsningsforslag.
Så skal du bare ha all sympati og lykke til fra meg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-02-09, 17:43 #156
Du ødelægger ingenting. Inkompetente læger ødelægger dit liv. Du har ikke bedt om sygdommen og du har klaret, trods den, så umådelig meget mere, end mange kernesunde mennesker kunne præstere på et helt liv. Så stop med at bebrejde dig selv, og flyt skylden over på de skyldige.
n`Finn har ret. Hvis du skal vente (Gud ved på hvad), kan du jo lige så godt teste om D-vitaminet kan hæve din trivsel, som det sker med mange stofskiftesyge, herunder den gruppe for hvem er Levaxin-behandling er virkningsløs.
D-vitaminet skal være den type, som hedder D3. Læs gerne n`Finns tråd om emnet her og ellers kan du se, om disse ord som kommer herunder... passer på din situation.
Definitionen på Thyroid-galskab!
1. At behandle hypothyreose-patienter udelukkende med T4 = Levaxin
2. At medicindoseringen styres udelukkende af TSH og det totale T4 eller ved hjælp af den forældede "Thyroid Panel"
3. At udskrive antidepressiva i stedet for at vurdere og behandle den frie T3
4. At fortælle thyroidea-patienter at lægemidler fremstillet af pulveriseret tørret animalsk thyroidea, som f.eks. Armour Thyroid, Westhroid, Nature Thyorid m.fl. er "upålidelige", "uensartede", "farlige" eller "forældede".
5. At laboratorieprøve-resultater er vigtigere end selv de værste og entydige Hypothyreose-symptomer
6. Ikke at se de åbenlyse symptomer på en dårligt behandlet skjoldbruskkirtelsygdom, og i stedet anbefale den ene efter den anden, fantasifulde diagnoser, opfinde flere overflødige prøver eller sende den syge til psykiateren.
Hvis du kan - kære Dolphin - genkende nogen af de 5 punkter, som definerer Thyroid-galskaben - er du velkommen til at bruge lidt af den tid, du ellers skal tilbringe med "at vente og se" på at udforske et website, som er dedikeret Thyroid-galskaben - jeg linker til her.
Du har min medfølelse. Stor medfølelse. Men ikke alt håbet er tabt. Langt fra
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
06-02-09, 20:17 #157
....hmm...si litt mer om dette...kan du det?? Føler dette treffer meg veldig snart..siden jeg skal behandle en depresjon som jeg ikke vet om skyldes for lenge ubehandlet stoffskiftesykdom (funnet min dose snart nå) eller kun andre ting i livet.......jeg vil ikke prøve lykkepiller for tidlig.....selv om jeg skjønner noe må gjøres.......Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
07-02-09, 10:29 #158
Dolphin, Borrelia er ikke noe som går vekk.
"at jeg hadde hatt borrelia en stund tidligere. "
Gå så snart som mjulig til det norske borrelia-forumet og spør dem hva de mener. Nevn de rare blodprøvene dine. De har hørt sånn før.
http://sunshine35446.dmc5.yuku.com/forums/95
og så fins det et dansk og svensk forum og mange mange på engelsk.
http://www.helbredt.dk/
http://www.borrelia.dk/eng-historie.html
Borrelia-infeksjon gjør at thyroxin osv liksom ikke virker, for det roter med reseptorene i cellene. Normale stoffskifte-tall samt masse hypo-symptomer går igjen også (fordi kroppen ikke greier å bruke stoffsiktemedisinen).
Hvilke prøver ble tatt hvor? Tønsberg, Western Blot testen der? eller en vanlig ELISA-test ?
nora
-
07-02-09, 19:56 #159
Vel Nora, det er jo interressant å lese..
"Borrelia-infeksjon gjør at thyroxin osv liksom ikke virker, for det roter med reseptorene i cellene. Normale stoffskifte-tall samt masse hypo-symptomer går igjen også (fordi kroppen ikke greier å bruke stoffsiktemedisinen)."
Men kan jeg virkelig ha Borrelia hvis blodprøven var negativ? Hvordan tester man seg ellers? Noen sa at spinalpunksjon ikke var bra nok engang..
-
08-02-09, 13:04 #160
Sv: HJELP! Hypothyreose. Nå klarer jeg snart ikke mer....
Jada.
De bruker selvfølgelig feil blodprøver i Norge. De bruker en antistofftest.
Det fins ingen falske positive svar, men masse falske negative.
eneste som er nærmere sannheten er Western Blot testen som de gjør på Tønsberg sykehus.
Det er en spesiell prosedyre for å få kjørt den, og du må ha vært syk i minst ett år før de gidder å kjøre den.
Selv denne gir falskt negative svar i en del tilfeller.
Borreliose er først og fremst en klinisk diagnose.
Du har så mange andre symptomer annet enn stoffskiftet , så man må se på om du har borrelia. De sykeste har negative antistoffprøver, fordi borrelia nettopp gjør at immunsystemet blir lammet.
Spør på borrelia-forumet.
Her er noen linker:
http://www.mosken.com/borrelia.html
http://www.helbredt.dk/
http://www.lymeneteurope.org/
Og så klarer dem ikke engang å tolke western blot-resultatene.
http://sunshine35446.dmc5.yuku.com/topic/11642
http://sunshine35446.dmc5.yuku.com/topic/11460 Frank sin tråd.
Det er lettere å arrangere private blodprøver i Augsburg.
Man må kontakte dem og betale først og så arrangere at et legesenter tar blodprøvene og så er det frakten, litt fram og tilbake altså, men man får gjort det hvis man ikke bor på gokk (pga flyfrakten)
http://sunshine35446.dmc5.yuku.com/topic/12364?page=1
http://sunshine35446.dmc5.yuku.com/topic/12651
"hvis du har mulighet ... send blod, dra ned , fä en bekreftelse, fä behandling. Det er svärt smä muligheter hos Bjark....jeg har prövd, kastet bort et 1/2 är pä det. Er i Tyskland nä. Skulle gjort det med en gang.... Reis, fä behandling og bli frisk fort ASAP, för det blir umulig ä reversere.
"
Lignende tråder
-
Hvordan fungerer det for sånne som ikke klarer å konvertere all T4 til T3?
Av Vigdis i forumet Thyreoidea-hormonerSvar: 5Siste melding: 12-03-10, 10:46 -
snart "schizofren"--please, hjelp meg....
Av gunnda i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-04-09, 22:34 -
HJELP! Hypothyreose. Nå klarer jeg snart ikke mer....
Av Dolphin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 74Siste melding: 08-02-09, 13:04 -
klarer ikke å gå ned i vekt...reductil
Av villemo i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 11Siste melding: 28-05-06, 11:17 -
klarer ikke gå ned i vekt
Av Julla i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 2Siste melding: 09-05-05, 17:58
Svar med sitat

Bokmerker